۲۴ مرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۴۰
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 84854941
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آموزش و پرورش ملایر با کسری ۴۵۴ نفری نیروی انسانی مواجه است

همدان- ایرنا- مدیر اداره آموزش و پرورش ملایر کمبود نیروی انسانی را مهمترین دغدغه این حوزه برشمرد و گفت: در سال‌تحصیلی جدید با کسری ۴۵۴ نفری نیروی انسانی با ۱۰ هزار و ۷۹۷ ساعت کسری ساعت مواجه هستیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ «مهدی عابدینی‌نیا» روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این در حالیست که امسال ۲۵۱ نفر از نیروی آموزش و پرورش ملایر بازنشسته شدند.

وی افزود: در سال‌تحصیلی جدید یک‌هزار و ۲۹۸ کلاس درس برای پایه ابتدایی دیده شده و پیش‌بینی ما این است که چهار هزار و ۷۰۰ دانش‌آموز پایه اول ابتدایی امسال ورودی جدید داشته باشیم.

مدیر آموزش و پرورش ملایر ادامه داد: امسال هشت هزار و ۶۸۰ نفر در مدارس متوسطه دوره اول و ۶ هزار و ۶۱۱ نفر در دوره دوم متوسطه و فنی و حرفه‌ای و کار و دانش و ۳۲۷ کلاس درس برای پایه هفتم، هشتم و نهم فضا پیش‌بینی شده و تمام تلاش این است که فضای خالی نداشته باشیم.

عابدینی‌نیا ابراز امیدواری کرد: در سال‌تحصیلی پیش‌رو با استفاده از ظرفیت ۲۵۱ نفر نیروی بازنشسته و ورودی ۱۰۰ نفر از دانش‌آموختگان دانشگاه فرهنگیان و دیگر نیروهای حق‌التدریس و سرباز معلم بتوانیم تا حدودی کسری نیروی انسانی را جبران کنیم.

وی یادآور شد: از ۷۱۲ کلاس درس دوره ابتدایی، ۱۸۱ کلاس خالی داریم که سعی کردیم بیشترین کلاس‌های خالی برای شهر باشد و کلاس‌های درس در روستاها و حاشیه شهر با کمترین مشکل مواجه شوند.

مدیر آموزش و پرورش ملایر همچنین به سفر پرخیر و برکت رئیس جمهور و هیات دولت به استان همدان اشاره و بیان کرد: از ۳۰ پروژه مصوب با اعتباری بالغ ۸۶۴ میلیارد تومان، سهم آموزش و پرورش شهرستان ملایر، ۱۶۳ میلیارد تومان بود که قرار است ۷۵ درصد از این میزان اعتبار مصوب امسال محقق شود.

۱۶۳ میلیارد تومان دستاورد سفر رئیس جمهور برای آموزش و پرورش شهرستان ملایر

عابدینی‌نیا گفت: ۲۲ میلیارد تومان از این اعتبار برای تکمیل استخر شهید باقری، پنج میلیارد تومان برای تکمیل کانون فرهنگی، چهار میلیارد تومان برای تجهیز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، ۲.۵ میلیارد تومان برای تعمیر و تجهیز سرویس‌های بهداشتی مدارس و چهار میلیارد تومان برای تکمیل سالن ورزشی روستای انوج و مدرسه استثنایی پیش‌بینی شده است.

به گفته وی در حال حاضر ۱۸ مدرسه تخریبی در ملایر وجود دارد که از محل اعتبارات سفر، ۴۲ میلیارد تومان برای تخریب و بازسازی این مدارس مصوب شد.

مدیر آموزش و پرورش ملایر بیان کرد: از محل کمیته برنامه‌ریزی شهرستان نیز پنج میلیارد و ۷۵۳ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شد که نسبت به سال گذشته ۱۲ درصد افزایش اعتبار داریم و امیدواریم بیشترین میزان از این اعتبار تخصیص یابد.

عابدینی‌نیا اجرای عدالت آموزشی را نگاه ویژه آموزش و پرورش این شهرستان عنوان و افزود: برای تحقق این هدف و جبران بخشی از مشکلات به ویژه تجهیز و نوسازی فضای آموزشی، از ظرفیت خیران و اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ملایر استفاده می‌کنیم.

افزایش ۱۲ درصدی اعتبارات آموزش و پرورش ملایر در سال ۱۴۰۱

وی یادآور شد: با کمک یکی از خیران ملایری، مدرسه مهر پدری با ۱۲ کلاس درس بازسازی و مهر امسال برای شروع سال‌تحصیلی و ورود دانش‌آموزان آماده افتتاح است.

مدیر آموزش و پرورش ملایر گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و حضوری بودن آموزش در سال‌تحصیلی جدید، ۶۰ دستگاه فن تهویه از طریق وزارت آموزش و پرورش برای مدارس ملایر جذب شد و امیدواریم با تدابیر اتخاذ شده، تجهیز مدارس به فن تهویه و ارایه نمونه برگ سلامت از دانش‌آموزان، کسی در سطح مدارس در معرض بیماری کرونا قرار نگیرد.

عابدینی‌نیا با اشاره به بهره‌مندی بیش از چهار هزار دانش‌آموز ملایری از کلاس‌های اوقات فراغت امسال، اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون پنج هزار مسافر در مراکز اسکان فرهنگیان این شهرستان اقامت داشتند.

وی همچنین تصویب یک میلیارد تومان اعتبار برای اردوگاه فجر و اختصاص زمین چمن اردوگاه، دستور اجرای چند پروژه، تجهیز هنرستان‌ها و مطرح کردن مشکلات حوزه نیروی انسانی را از جمله مصوبات سفر اخیر وزیر آموزش و پرورش به این شهرستان عنوان کرد.

مدیر آموزش و پرورش ملایر کسب ۱۰ رتبه برتر کشوری توسط دانش‌آموزان ملایری در مسابقات فرهنگی هنری، تقدیر از ۴۵۰ نفر از رتبه‌های برتر فرهنگی و قرآنی، راه‌اندازی شرکت دانش‌بنیان به همت خیران با بیش از یک میلیارد تومان تجهیزات هنرستان شهید باقری و شرکت ۱۲ هزار نفر در قالب ۹ رشته در جشنواره نوجوان خوارزمی را از دیگر اقدامات برشمرد.

به گزارش ایرنا؛ در این آئین از «محمد صادقی طائمه» و «حدیث امانی» به عنوان رتبه‌های برتر امور اداری بازنشستگان شهرستان ملایر تقدیر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha