۱۰ مرداد ۱۴۰۱، ۹:۲۰
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 84840314
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

عادل آذر، امیر اندیشه و آگاهی  

۱۰ مرداد ۱۴۰۱، ۹:۲۰
کد خبر: 84840314
عادل آذر، امیر اندیشه و آگاهی
 

ایلام - ایرنا - عادل آذر، این استاد اندیشمند و امین مردم، با تکیه بر داشته های ناشی از دانایی و درایت مدیریتی در اوج عظمت و آراستگی و نیز در کسوت یک استاد تمام دانشگاه، در مناصب مهم ملی، مراتب تعهد و تخصّص و توان و شایستگی علمی و اجرایی خویش را به منصه ظهور رسانید.

به گزارش ایرنا، درگذشت ناگهانی و غم انگیز عادل آذر از اساتید نام آور دانشگاه تربیت مدرس تهران، آسمان ایلام را دلگیر و حوزه جنوب این استان مرزی را غرقِ اندوه و عزا و پَکری و پِژاره کرده است.

او ستاره سخاوتمند و سَروِ صنوبری بود که در بلندای آسمانِ علم ، درایت و آگاهی می درخشید و برگ و بار دانش و دانایی را به شاگردان و دانش آموختگانش اهدا می کرد.

عادل آذر رزمنده ای روشن ضمیر، جانبازی جسور، دانشمندی دانا و همچنین پژوهشگری پخته بود که با تکیه بر نبوغ و نجابت ذاتی خود، با عبور از موانع محرومیت، عوارض آوارگی و جورِ جنگ زدگی به مراتب عالی اعلمیّت و مدارج سخت مدیریتی رسید و به عنوان اندیشمند برگزیده در زمره دانشمندان برجسته جهان اسلام قرار گرفت.

وی که درس مقاومت را در آوردگاه ایثار و شهادت دهلران فرا گرفته بود و آنرا در آبدانان به کمال رسانید، در مرکز کشور به نقطه اوج ادب و انسانیت ارتقا داد.

به جوانان این دشت و دیار ثابت کرد که محرومیّت، محدودیّت نیست و مزد آن گرفت جان برادر که کار کرد.  

به تصدیق دوستان و همکلاسی هایش از همان دوران آغازین مشخص بود که عادل آذر به دوردست ها می اندیشد.

تواضع، هوشمندی، دانایی، اخلاق مداری، اعتقاد به کار جمعی و پروسه‌ای بودن کسب موقعیت های اجتماعی و سیاسی و از همه مهم تر توانایی علمی آن عالمِ فقید سعید منجر به رونمایی از یک پکیج کم نقص از یک شهروند متواضع، مترقّی و دانشگاهی گردید.

گذر از دالان دانش و دانشگاه، او را به افتخار نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی نائل گردانید تا در گردونه مدیریت های ملی و مناصب مهم کشوری قرار گیرد.
  
ریاست دانشکده مدیریّت دانشگاه تربیت مدرس، ریاست مرکز آمار ایران، رئیس دیوان محاسبات کل کشور با رأی قاطع نمایندگان مجلس، مشاور رئیس جمهور و نیز رئیس موسسه عالی آموزشی دولت سیزدهم، پاداش شیرین پژوهش ، پختگی و پشتکار عالمانه ای بود که ارزانی این فرزند فرزانه استان ایلام گردید.

شادروان دکتر عادل آذر افتادگی آموخت و طالب فیض شد و لذا در نهایت پیشرفت علمی و ارتقای سازمانی مشی مردمداری را بر مقام سالاری ترجیح داد و سلامت و سادگی را به امرا و وکلا و سفرا و سوداسالاران نشان داد.

این فقید سعید دیوان نشین مجلس آرایی بود که هیچگاه خود را تهرانی و مرکزنشین به حساب نیاورد و همواره میز و منزلت را ابزاری برای خدمت به جامعه و مرهمی در جهت التیام جراحات استانش ایلام و زادگاهش دهلران و دره شهر و بدره و آبدانان به کار گرفت.

افسوس که پیک اجل امان نداد و تلاش طبیبان حاذق کارساز نشد و این استاد فرزانه، این اسوه دانش و الگوی دانایی تسلیم مرگ شد.

خبر فقدان این چهره ماندگار جهان اسلام فضای استان ایلام به خصوص حوزه جنوبش را به فغان و فوران وا داشت.

در غم عروجش دست نگاره های دلتنگی و دل نوشته های چند رنگی زینت افزای مکان های ممنوع و مجاز شد، تصاویر این وکیل با وقار در صفحات سبز و ساحتِ سوگوار مردم قدرشناس منطقه جلوه گری می کرد.

جلسات خودجوش عزاداری در کوی و برزن هر شهر و دیار برپا، زنان ایل مویه کنان و مردانِ طوایف بر سَر زنان در مصیبت امیر ایل گریه می کردند و یاد تنها درخت آذری را گرامی داشته و نامش را فریاد می زدند.

مردم شهرستان های دهلران، دره شهر، بدره و آبدانان به پاس زحمات خالصانه عادل آذر و خدمات صادقانه این عالم آگاه در غمش بر سر و سینه زده و خدماتش را پاس داشتند.

مرحوم دکتر عادل آذر امروز دوشنبه ۱۰ مردادماه در زادگاهش دهلران به خاک سپرده می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha