سامانه الکترونیکی پنجره واحد زمین در استان مرکزی رونمایی شد

اراک - ایرنا - سامانه الکترونیکی مدیریت پنجره واحد زمین روز یکشنبه در دادگستری کل استان مرکزی با حضور مسولان کشوری و استانی رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رئیس اداره سایبری معاونت اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در این آیین گفت: این سامانه جزو ۲۳ خدمت دولت الکترونیک است که در اولویت این مجموعه قرار دارد.
 

صمد سلامی افزود: اکنون این سامانه در استان‌های اصفهان، البرز، قزوین، زنجان و یزد رونمایی شده است. 

وی اظهار داشت: در این سامانه بخش قابل توجهی از جرائم در حوزه زمین شکل می‌گیرد که لزوم این سامانه را در جلوگیری از تخلفات حوزه املاک روشن می‌کند.

رییس اداره سایبری معاونت اجتماعی پیشگیری از وقوع قوه قضاییه گفت:  زمین خواری یکی از پدیده هایی است که تعداد قابل توجهی از پرونده‌ها در این قوه را به خود اختصاص می‌دهد.

سلامی افزود: قوه قضاییه تلاش می‌کند در معاونت اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم در همه زمینه‌ها از سامانه هوشمند استفاده کند. 

وی اظهار داشت: باید از کارکردهای سنتی که اکنون جوابگو نیست و نمی‌توان بخشی از تخلفات را شناسایی کرد جلوگیری و از شیوه های نوین استفاده شود.

رییس کل دادگستری استان مرکزی نیز گفت: در حوزه مسکن سامانه فناوری ورود نکرده و کمی در این مهم عقب هستیم که باید از مدیریت پنجره واحد در حوزه مسکن استفاده شود.

حجت الاسلام سید عبدالمهدی موسوی افزود: پایش اراضی و استفاده از تصاویر ماهواره‌ای، مدیریت متقاضیان در حوزه مسکن و مدیریت فرایند بین دستگاهها سه مولفه‌ای است که باید امکان آن در اجرای مدیریت پنجره واحد زمین فراهم شود.

وی اظهار داشت: استفاده از این سامانه تصرف غیرقانونی و دست اندازی بر املاک را کوتاه می‌کند و ضرورت مقابله با زمین خواری از دلایل توجیهی راه‌اندازی این سامانه است.

رییس کل دادگستری استان مرکزی گفت: برای اجرای احکام قضایی هزینه‌های زیادی صرف می‌شود که با راه اندازی این سامانه در هزینه‌ها صرفه جویی به عمل خواهد آمد.

حجت الاسلام موسوی افزود: قرار است این سامانه حلقه اتصال بین دستگاه‌های متولی باشد و از کاغذبازی جلوگیری و موجب رضایت مردم فراهم شود.

وی اظهار داشت: جلوگیری از رانت خواری و تبانی در حوزه املاک، و جلوگیری از جعل و مخدوش کردن برگ استعلام و مجوزها از مزیت‌های این سامانه مدیریت پنجره واحد زمین است.

۲۱۲شعبه دادسرا، دادگاه و دادگاه های عمومی، ۱۳۷ شعبه حل اختلاف و ۱۷۰ موسسه داوری به جمعیت یک میلیون ۴۱۴ هزار نفری استان مرکزی خدمات قضایی ارایه می‌کنند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha