خراسان رضوی قهرمان کشتی فرنگی در مسابقات سراسری دانش آموزان کشور شد

مشهد-ایرنا- با پایان مسابقات قهرمانی کشتی فرنگی و آزاد دانش آموزان سراسر کشور به میزبانی استان خراسان رضوی ، دانش آموزان این استان در بخش کشتی فرنگی با کسب بالاترین امتیاز قهرمان این دوره از مسابقات شدند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان رضوی عصر پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود:در این دوره از مسابقات ۸۵ نفر از دانش آموزان سراسر کشور با یکدیگر در دو بخش کشتی فرنگی و آزاد رقابت کردند.

صفدر سلطانی افزود: در کنار قهرمانی تیم دانش آموزان خراسان رضوی در بخش کشتی فرنگی ، دانش آموزی استان مازندران نیز در بخش کشتی آزاد موفق به کسب رتبه قهرمان شدند.

وی از جمله نکات حائز اهمیت در این دوره از برگزاری مسابقات را برگزاری همزمان مسابقات آزاد در یک سالن بر روی ۶ تشک دانست و گفت: تجلیل از پیشکسوتان حوزه ورزش دانش آموزی نیز در پایان این مسابقات  صحنه های خوبی را بهمراه داشت .

مسابقات قهرمانی ورزشی دانش آموزان در ۱۷ رشته ورزشی در ۲ حوزه دختران و پسران در کشور برگزار می‌شود که خراسان رضوی میزبان مسابقات پسران در ۲ رشته کشتی فرنگی و آزاد شد.

 این مسابقات از روز سه‌شنبه هفته جاری برای مدت سه روز برگزار شد.

مسابقات ورزشی دانش آموزان در سایر رشته‌ها نیز در استانهای چهارمحال و بختیاری، البزر، اصفهان و تهران برگزار می‌ شود و تا شهریور ماه ادامه می‌یابد.

استان خراسان رضوی دارای بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار دانش آموز است که حدود ۹ درصد جمعیت دانش آموزی کشور را شامل می شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha