وزیر آموزش و پرورش: اجرای سند تحول بنیادین از دغدغه‌های رهبر انقلاب است 

مشهد- ایرنا - وزیر آموزش و پرورش گفت: یکی از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب، بحث اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است که باید در این مسیر به درستی و با قدرت گام برداریم.

به گزارش ایرنا، یوسف نوری روز جمعه در نشست شورای اداری شهرستان چناران افزود: باید برای اجرای هرچه بهتر و مطلوب تر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تلاشی جهادی و مضاعف داشته باشیم.

وی مدیریت دولتی و هیاتی را مکمل یکدیگر دانست و ادامه داد: اما نمی توان انکار کرد که مدیریت هیاتی یک گام از مدیریت دولتی جلوتر است زیرا این نوع مدیریت پیشگام‌تر است.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: می‌توانیم گام به گام و به صورت مشارکتی با جمع آوری نذور فرهنگی و اعتبارات دولتی، تعلیم و تربیت را به اهداف طراحی شده برای این حوزه برسانیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با این پیشنهاد که می توان فضاهای مازاد آموزش و پرورش در روستاها را در صورت امکان به طرح بومگردی تبدیل کرد، افزود: برای فضاهای مازاد متعلق به آموزش و پرورش باید راهبردهای مراقبت و نگهداری، فروش و یا در صورت امکان قانونی تبدیل به طرح بومگردی اتخاذ کرد.

نوری اظهار کرد: شهرستان چناران دارای ظرفیت بسیار خوبی در حوزه آموزش و پرورش است و ما بر اساس تعهد خود فضاهای نیمه ساز آموزشی و پرورشی این شهرستان، از جمله دارالقرآن و مدارس و سالن ورزشی را تکمیل و آماده بهره برداری خواهیم کرد.

امام جمعه چناران نیز در این نشست اظهار داشت: فضا و امکانات آموزشی روستاهای شهرستان، بخصوص در مناطق کوهستانی، با عدالت آموزشی سازگار نیست و باید افزایش یابد.

حجت الاسلام محسن تاجی بیان کرد: این شهرستان با وجود نزدیکی به کلانشهر مشهد، از محرومیت و کمبود فضای آموزشی رنج می برد که باید جبران شود و یقینا اگر فرزندان این مرز و بوم در مسیر تربیت درست قرار بگیرند، بسیاری از چالش های جامعه برطرف خواهد شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha