برگزیدگان دو سالانه هنرهای تجسمی کانون پرورش فکری کردستان معرفی شدند

سنندج- ایرنا- برگزیدگان هشتمین دو سالانه ملی هنرهای تجسمی «آفرینش» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در چهار رشته نقاشی، سفالگری، خوشنویسی و عکاسی معرفی شدند که هفت برگزیده آن اعضای مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان بودند.

به گزارش ایرنا، سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان روز پنجشنبه در مراسم تقدیر از این برگزیدگان گفت: در مجموع ۲ هزار و ۹۳۹ اثر در چهار رشته نقاشی، سفالگری، خوشنویسی و عکاسی به دبیرخانه هشتمین دوسالانه ملی ارسال شده بود که از این میان ۱۱۴ اثر به عنوان برگزیده و ۱۱۶ اثر شایسته قدردانی شناخته شدند.

حمید رضا گوهری افزود: هیات داوران رشته «نقاشی» شامل نادر موسوی‌ فاطمی، معصومه فاضلی‌مقدس و ندا محققی، از میان ۷۷۰ اثر انتخابی در مرحله اول در شش گروه سنی، در مجموع ۳۷ اثر را به عنوان برگزیده و ۳۴ اثر را شایسته قدردانی معرفی کردند.

وی ادامه داد: همچنین هیات داوران بخش «سفال‌گری» شامل عبدالعظیم آذرخیل، هدی محسنی و نغمه معنوی‌راد از میان ۳۱۲ اثر در شش گروه سنی، در مجموع ۲۶ اثر را به عنوان برگزیده و ۳۳ اثر را شایسته قدردانی دانستند.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان اضافه کرد: در رشته «خوشنویسی» نیز هیات داوران شامل ربابه حسین‌پور، عطیه رستمی‌زاده و عارفه هدایت از میان ۳۲۶ اثر در پنج گروه سنی، در مجموع ۳۱ اثر را به عنوان برگزیده و ۲۹ اثر را شایسته قدردانی شناختند.

وی افزود: هیات داوران رشته «عکاسی» نیز شامل بهنام زهری‌سامیان، مامک یحیی‌پور و سمیرا صحرانورد بودند که از میان ۲۸۰ اثر انتخابی در مرحله اول در چهار گروه سنی، در مجموع، ۲۰ اثر را به عنوان برگزیده و ۲۰ اثر را شایسته قدردانی معرفی کردند.

گوهری ادامه داد: با توجه به تعداد آثار ارسال شده در رشته‌های «نقاشی» و «عکاسی»، داوری این دو رشته در دو مرحله صورت گرفت.

برگزیدگان هشتمین دو سالانه ملی هنرهای تجسمی «آفرینش» کانون

در بخش «نقاشی» طنین حسینی ۱۱ ساله در رده سنی نونهالان از مرکز فرهنگی هنری شماره ۱ سقز برگزیده شد مهشید افراسیابی ۱۸ ساله نیز از مجتمع کانون سنندج در بخش اعضای ارشد شایسته تقدیر شناخته شد.

در بخش «خوشنویسی» ثمین قنبری ۱۱ ساله در رده سنی نونهالان از قروه و آرا صلواتی ۱۵ ساله در رده سنی نوجوان از مجتمع کانون سنندج برگزیده شدند الهام عرفانی ۲۰ ساله هم در بخش اعضای ارشد از قروه به عنوان شایسته تقدیر در بخش خوشنویسی معرفی شد.

در بخش «عکاسی» رامیار غلامی ۱۷ ساله در رده سنی نوجوان از مجتمع کانون سنندج و کانیا حیدریان ۱۵ ساله از موچش در رده سنی نوجوانان برگزیده شدند.

هشتمین دوسالانه ملی هنرهای تجسمی «آفرینش» از سوی اداره‌ کل آفرینش‌های ادبی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان دارای ۲۱ مرکز ثابت و چهار کتابخانه سیار روستایی در شهرستان‌ها و روستاهای استان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha