هزار میلیارد تومان از مطالبات گندمکاران استان همدان پرداخت شد

همدان-ایرنا- مدیرکل غله‌ و خدمات بازرگانی استان همدان از پرداخت هزار میلیارد تومان از مطالبات کشاورزان گندمکار این استان به مناسبت سفر رییس جمهور به همدان خبر داد.

«مسعود بکایی» روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با پیگیری و تلاش استاندار همدان و اقدام وزارت جهادکشاورزی و شرکت بازرگانی دولتی ایران مبلغ پرداختی به کشاورزانی تعلق گرفت که اسناد تحویل گندم آنها تا تاریخ ۲۲ تیر ماه به بانک ارسال شده بود. 

وی تصریح کرد: از مجموع مطالبات گندمکاران استان همدان به مبلغ ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان، تاکنون هزار و  ۱۶۱ میلیارد تومان پرداخت شده است که پرداخت مطالبات از میزان پنج درصد به ۴۰ درصد افزایش یافت.

مدیرکل غله‌ و خدمات بازرگانی استان همدان گفت: از آغاز فرآیند خریدتضمینی گندم (ابتدای تیرماه) تاکنون ۲۳۶ هزار و ۴۰۷ تن محصول تولیدی کشاورزان در سطح استان خریداری شده است.

بکایی اظهار داشت: کشاورزان شهرستان رزن با ۶۵ هزار و ۷۹۶ تن بیشترین میزان گندم تولیدی را به مراکز خرید تضمینی در سطح استان تحویل داده اند و شهرستان نهاوند نیز با ۵۳ هزار و ۵۶۸ تن گندم خریداری شده در رده دوم قرار دارد. 

مدیرکل غله‌و خدمات بازرگانی استان همدان اظهار داشت: میزان خرید گندم در شهرستان اسدآباد ۴۱ هزار و ۴۵۱ تن، کبودرآهنگ ۳۷ هزار و ۸۸ تن و همدان نیز ۱۰ هزار و ۴۶۸ تن است.

بکایی با بیان اینکه ۵۲ مرکز خرید تضمینی گندم در سطح استان همدان ایجاد شده است، گفت: از این تعداد ۲ مرکز خرید به‌ صورت دولتی و مابقی مراکز مربوط به بخش خصوصی و مباشرین تعاونی روستایی و کارخانجات آرد فعال هستند که تا پایان شهریور کار خرید تضمینی گندم از کشاورزان را انجام می دهند. 

وی تصریح کرد: میزان خرید تضمینی گندم از ابتدای آغاز برداشت این محصول تاکنون در استان همدان نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته با اختلاف ۷۸ هزار و ۸۹۱ تن، ۵۰ درصد افزایش داشته است.

استان همدان دارای ۶۹۲ هزار هکتار زمین زراعی (آبی و دیم) و ۱۱۷ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی است که بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده، ارزش ریالی تولیدات کشاورزی استان معادل ۶۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال است.

«آیت الله رییسی رییس جمهور در سی امین سفر استانی دولت روز پنجشنبه ۶ مردادماه جاری به دارالمومنین و دارالمجاهدین همدان سفر می کند».

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha