خرید تضمینی گندم در استان همدان به بیش از ۳۲ هزار میلیارد ریال رسید

همدان-ایرنا- مدیرکل غله‌ و خدمات بازرگانی استان همدان با اشاره به اینکه گندم تضمینی خریداری شده در استان تاکنون به ۳۲ هزار و ۵۸۳ میلیارد ریال رسیده است، گفت: از این میزان ۱۶ هزار و ۲۹ میلیارد ریال آن پرداخت و مابقی نیز به تدریج به حساب کشاورزان واریز می شود.

«مسعود بکایی» روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان شامل ۲۸۱ هزار و ۲۰۳ تن گندم است که نسبت به گندم خرید تضمینی استان همدان در مدت مشابه سال قبل ۵۳ درصد افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: کشاورزان شهرستان رزن با ۸۲ هزار و ۸۶۴ تن بیشترین میزان گندم تولیدی را به مراکز خرید تضمینی در سطح استان همدان تحویل داده اند و شهرستان نهاوند نیز با ۶۱ هزار و ۵۳۵ تن گندم خریداری شده در رده دوم قرار دارد. 

مدیرکل غله‌ و خدمات بازرگانی استان همدان افزود: میزان خرید گندم در شهرستان اسدآباد ۴۳ هزار و ۵۹۵ تن، کبودرآهنگ ۴۵ هزار و ۸۷۴ تن و همدان نیز ۱۲ هزار و ۷۳۷ تن است.

بکایی با بیان اینکه ۵۲ مرکز خرید تضمینی گندم در سطح استان همدان ایجاد شده است، گفت: از این تعداد ۲ مرکز خرید به‌ صورت دولتی و مابقی مراکز مربوط به بخش خصوصی و مباشرین تعاونی روستایی و کارخانجات آرد فعال هستند که تا پایان شهریور کار خرید تضمینی گندم از کشاورزان را انجام می دهند. 

استان همدان دارای ۶۹۲ هزار هکتار زمین زراعی(آبی و دیم) و ۱۱۷ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی است که بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده، ارزش ریالی تولیدات کشاورزی استان معادل ۶۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha