۳ مرداد ۱۴۰۱، ۱۶:۲۸
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 84833021
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار ملایر: هیات‌های مذهبی محور وحدت باشند

۳ مرداد ۱۴۰۱، ۱۶:۲۸
کد خبر: 84833021
فرماندار ملایر: هیات‌های مذهبی محور وحدت باشند

همدان- ایرنا- فرماندار ویژه ملایر با اشاره به فرا رسیدن ایام محرم، گفت: هیات‌های مذهبی در ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان باید پرچمدار جهاد تبیین و محور وحدت باشند و از این بستر برای تبیین حقایق و دفاع از اسلام و انقلاب استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ "سلمان اسماعیلی" روز دوشنبه در نشست هماهنگی برگزاری آیین‌های عزاداری ایام محرم شهرستان ملایر، افزود: حرکت هیات‌های مذهبی بر محور وحدت یک اصل اساسی است و این اتحاد بین هیات‌های مذهبی و مداحان باید در جامعه القا شود.

وی بر لزوم برگزاری اجتماع بزرگ هیات‌های مذهبی این شهرستان در ایام محرم تاکید کرد و اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، تمامی مراسم‌ و آیین‌های محرم باید در فضای باز برگزار شود.

فرماندار ویژه ملایر ضمن تاکید بر رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در مراسم‌های محرم، بیان کرد: در همین ارتباط از ظرفیت مدارس و دیگر فضاهای باز موجود شهر برای برگزاری آیین های ماه محرم استفاده شود.

اسماعیلی حضور خودجوش و مشارکت مردم، هیات‌های مذهبی و موکب‌ها در برپایی عزاداری سید و سالار شهیدان را یک سرمایه بزرگ دانست و ادامه داد: این حرکت‌های مردمی باید در برگزاری دیگر برنامه‌های عمومی شهرستان نیز تقویت شود.

وی با بیان اینکه محبت امام حسین(ع) و ائمه اطهار بزرگترین سرمایه ما شیعیان است، افزود: از فضای ایام محرم باید برای تبیین ولایت و خط شهدا به خوبی استفاده کرد.

حرکت هیات‌های عزاداری در خیابان تا هفتم محرم ممنوع است

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر نیز اظهار داشت: مقرر شد هیات‌های مذهبی که فضای باز در اختیار ندارند، درخواست خود را ارائه دهند تا فضای باز همچون مدارس در اختیار آنها قرار گیرد.

"حسین فارسی" تاکید کرد: حرکت هیات‌های مذهبی و دسته‌جات عزاداری در سطح خیابان‌های شهر تا شب هفتم محرم ممنوع است و از شب هشتم، نهم و دهم هیات‌ها مجاز به حرکت در مسیرهای مشخص شده هستند.

وی بر لزوم همکاری دستگاه‌های خدمات‌رسان با هیات‌های مذهبی و جهاد کشاورزی در تامین اقلام مورد نیاز نذورات هیات‌ها تاکید کرد.

به گزارش ایرنا؛ در حال حاضر ۳۲۰ هیات مذهبی در سطح شهرستان ملایر فعال است که ۲۵۶ هیات مذهبی ثبت نهایی سامانه و زیر نظر اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان است و از این تعداد ۱۵ هیات مربوط به هیات خواهران است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha