دستاوردهای سفر رئیس جمهور به استان مرکزی قابل توجه است

اراک - ایرنا - نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: دستاوردهای سفر رئیس جمهور و هیات دولت به استان مرکزی به طور حتم، قابل توجه است.

علی اکبر کریمی روز جمعه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود:  با توجه به اعلام سفر، آیت‌الله رئیسی و هیات دولت به استان مرکزی ، به طور قطع مورد استقبال بالای مردم قرار خواهد گرفت چرا که مردم استان از قبل علاقه و ارادت خود را به رئیس جمهور در ۲ مرحله انتخابات در سال های ۹۶ و ۱۴۰۰ نشان دادند.

وی تاکید کرد: در سال ۹۶ در یک رقابت تنگاتنگ جناب آقای رئیسی با اخذ ۴۷ و ۳۵ صدم درصد کل آرا بالاتر از رغیب خود قرار گرفت و این نشان از علاقه مردم به وی داشت و در سال گذشته نیز نزدیک به ۷۰ درصد آرای مردم استان به آیت الله رئیسی بود.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: انتظار مردم از دولت مردمی، توجه به مطالبات به حق مردم استان به ویژه در شهرستان های اراک، کمیجان و خنداب که نزدیک به ۶۰ درصد جمعیت استان را در خود جای داده اند، است.

کریمی ادامه داد: خواسته ها و مطالبات مردم از سوی نمایندگان استان و استاندار همچنین حلقه مدیریتی استان در نشست ها و مکاتبات متعدد پیگیری و بخش عمده ای از آنها در پیش نویس مصوبات سفر درج شده که به طور کلی مسائل را در پنج محور می‌توان عنوان کرد.

وی تامین آب شرب و کشاورزی را به عنوان مهمترین دغدغه دانست و افزود: با توجه به اینکه استان مرکزی فاقد منابع پایدار برای تامین آب است و آب شرب شهرهای استان گاهی خارج از استان تامین می شود بنابراین نیاز است اقدامات جدی برای تامین منبع پایدار آب به ویژه در مرکز استان پیش بینی شود و در حوزه قنوات نیز باید اعتبار خوبی لحاظ شود تا بیشتر روستاها از احیا و بازسازی قنوات بهره مند شوند
و آب شرب شهر جدید امیرکبیر نیز بحث جدیدی است که در مصوبات لجاظ نشده و باید پیگیری شود.

نماینده مردم اراک خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: موضوع فاضلاب به ویژه در شهر کمیجان نیز مطالبه جدی است و همچنین رفع شبکه های فرسوده موجود در شهرها و روستاها و اجرای طرح های نوین آبیاری در حوزه کشاورزی از دیگر مطالبات است.

کریمی در خصوص وضعیت جاده های ارتباطی استان نیز گفت: وضعیت نامطلوب برخی جاده های ارتباطی استان از جمله تعریض و اجرای روکش آسفالت مسیر اراک به کمیجان از آهنگران به ساروق و کمیجان و میلاجرد باید در دستور کار باشد و امید است در این سفر این مهم محقق شود، جاده هزاوه به داودآباد و  جاده قره کهریز، تقاطع سنجان، ورودی جاده خنداب، ورودی شهرک صنعتی خیرآباد و زیرگذرهای ورودی سه راهی داوودآباد و ایبک آباد و سایر زیرگذرهای جاده تهران  نیز باید مورد توجه باشد.

کریمی ضمن تاکید بر اینکه انتظار می رود مسیر قره کهریز از جاده روستایی به فرعی تغییر پیدا کند گفت: همچنین می طلبد تامین اعتبار برای احداث کنارگذر شمالی اراک که با مشارکت شرکت جهادنصر انجام می شود و مسیر آزاد راه بروجرد به اراک نیز مورد توجه باشد.

وی در خصوص فعال کردن فرودگاه اراک با توجه به زیرساخت های مناسب آن گفت: متاسفانه در یک بازه زمانی بلندمدت، انجام پروازها به علت کرونا متوقف و انتظار است دستور ویژه ای برای برقراری مجدد پروازها در مسیرهای زیارتی برقرار شود همچنین توسعه راه آهن و دو خطه کردن راه آهن اراک به قم نیز می تواند از اولویت ها در حوزه راه آهن باشد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی در خصوص حوزه بهداشت و درمان بیان کرد: در این حوزه نیز مشکلات جدی در خصوص تامین اعتبار و  فضاهای فیزیکی درمانی و بیمارستانها، خانه های بهداشت و بیمارستان های مهم استان به ویژه ولیعصر( عج)  اراک وجود دارد و برای بیمارستان ولیعصر (عج)  اراک اعتباری بالغ بر پنج هزار  میلیارد ریال نیاز است که در این سفر پیش بینی شود. کریمی تصریح کرددهمچنین نیاز است  بیمارستان تخصصی زنان و زایمان و سوانح سوختگی در اراک و تکمیل فازهای بعدی بیمارستان آیت الله خوانساری نیز در مصوبات سفر مورد توجه قرار گیرد همچنین تامین اعتبار برای تجهیز بیمارستان خنداب نیز از اولویت های مردم است.

وی فزود: همچنین علاوه بر تامین فضاهای فیزیکی، در این حوزه بحث نیروهای متخصص مورد تاکید است که در بسیاری از این شهرها و روستاها امکان فیزیکی هست اما نیروی متخصص وجود ندارد و تامین این نیروها از اولویت های مطالبات مردم در این شهرستان ها است.

نماینده مردم اراک خنداب و کمیجان در خانه ملت بیان داشت: انتظار می رود در حوزه تولید و صنعت و معدن و اشتغال مصوبات خوبی هدفگذاری شود چرا که مهمترین دغدغه ایجاد زیرساخت های مورد نیاز برای سرمایه گذاری های جدید تولیدی در شهرستان اراک است.

کریمی گفت: رفع مشکل و ایجاد  شهرک صنعتی شماره چهار اراک و تامین زیرساخت های مورد نیاز صنایع از جمله تامین برق و احداث پست های جدید برق در شهرک های صنعتی استان و تامین گاز و آب مورد نیاز صنایع از دیگر مباحثی است که امید است در سفر هیات دولت به استان مورد توجه قرار گیرد. 
کریمی ابراز داشت : یکی دیگر از مهمترین دغدغه‌های مردم اراک، بالاترین نرخ بیکاری، ایجاد اشتغال و رفع مشکل واحدهای بزرگ صنعتی است و رفع مشکل واحدهای تولیدی بزرگ از جمله آذرآب، هپکو و ماشین سازی جزو اولویت ها است و امید است تدابیر ویژه ای در این راستا اندیشیده شود.

وی مشکل آلودگی هوای اراک و برخی شهرستانها را یکی دیگر از مهمترین مشکلات مردم عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست به عنوان نماینده ویژه در اراک تعیین شده، امید است در نشست شورای اداری اراک  که موضوع رفع آلودگی هوا و حفظ محیط زیست مطرح خواهد شد، از رئیس جمهور انتظار می رود قول حذف کامل سوخت مازوت از نیروگاه و حذف گازهای مضر از فلرهای پالایشگاه و پتروشیمی را در دستور کار وزارت نفت قرار دهند و تسریع در اجرای طرح آندسازی شرکت آلومینیوم  ایران را که جز منابع آلوده کننده اراک است و سایر آلاینده های اراک نیز در دستور کار باشد، همچنین بازنگری طرح کاهش آلودگی نیز باید جز مصوبات این سفر باشد.

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: در حوزه توسعه شهری و روستایی نیز انتظار داریم این سفر دستاوردهای خوبی برای کلانشهر اراک و شهرداری های اراک، ساروق، کارچان، داودآباد، جاورسیان ، خنداب، میلاجرد و کمیجان به همراه داشته باشد و امکان تامین ماشین آلات و تجهیزات برای شهرداری ها و دهیاری های اراک و کمیجان و خنداب مورد مصوبات باشد.

کریمی خاطرنشان کرد: امید است اقدامات دولت انقلابی در قالب این سفر محقق و این امید روز به روز بیشتر شود و شاهد دستاوردهای بیشتر از دولت برای مردم باشیم.

وی با اشاره به حوزه فرهنگی استان مرکزی نیز گفت: تعمیر و مرمت بازار تاریخی اراک، حوزه علمیه امام خمینی(ره)در اراک و سایر بناهای تاریخی از مطالبات جدی مردم در این حوزه است و امید است اعتبار مناسبی برای تکمیل مجتمع ورزشی فرهنگی و تفریحی کارگران تامین اجتماعی که از مطالبات جدی است تخصیص و این ظرفیت مهم در اختیار افراد تحت پوشش این سازمان قرار گیرد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha