مجید عبداللهی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از طرح های آموزشی در دست ساخت در استان قزوین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، سازمانی برخاسته از مردم و در خدمت جامعه است و در راستای مأموریت خود تلاش میکند ساخت و ساز و تجهیز فضاهای آموزشی را مطابق با استانداردهای ملی و جهانی انجام دهد.
وی اظهار داشت: سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور مطابق اساسنامه و قانون تشکیل وظیفه و رسالت احداث، توسعه و تجهیز مدارس فضاهای آموزشی را برعهده دارد.
عبداللهی همچنین تصریح کرد: در راستای اصل ۳۰ قانون اساسی که در آن موضوع عدالت آموزشی و فرصت برابر تحصیل برای همه دانش آموزان مطرح است؛ همه تلاش های خود را برای توسعه عدالت آموزشی به کار گرفته ایم.
این مسوول با اشاره به سرانه فضاهای آموزشی در کشور تاکید کرد: در حال حاضر سرانه فضای آموزشی در کشور به صورت میانگین ۵.۲۲ متر مربع است که با استاندارد ملی فاصله داریم و باید به آن برسیم.
وی اضافه کرد: امسال یکی سیاستهای کلیدی سازمان نوسازی مدارس کشور تلاش برای رساندن استانهای که سرانه آموزشی آنها پایینتر از حد میانگین کشور است.
عبداللهی افزود: خوشبختانه قزوین جزو استانهایی است که سرانه آموزشی آن بالاتر از میانگین کشوری است ولی در شهرستان البرز این میزان از سرانه کشوری کمتر است و در سایر شهرستانها از متوسط سرانه بالاتر بوده و نگرانی چندانی از باب تأمین سرانه فضای آموزشی در این استان نداریم.
معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه هم اکنون سرانه فضای آموزشی چهار استان کشور از سرانه متوسط کمتر است ،گفت: در استانهای که فضای آموزشی کم است برنامهریزی برای ارتقا سرانه آموزشی دیده شده و در استانهای که سرانه آموزشی از حد معمول بالاتر است، کیفیت بخشی در دستور کار قرار گیرد.
۲ هزار و ۲۰ محله حاشیهای در کشور با کمبود فضای آموزشی روبرو هستند
معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در ادامه با بیان اینکه ۲ هزار و ۲۰ محله حاشیهای در کشور با کمبود فضای آموزشی روبرو هستند،گفت: حاشیه شهرها از جمله حوزههای دارای اولویت برای ساخت مدرسه هستند و علاوه بر این با توجه به ایجاد ۲۱ شهر جدید در کشور برای این شهرها نیز باید پیش بینی فضای آموزشی مورد نیاز انجام شود.
این مسوول گفت: ۴۰۰ محله هدف شناسایی شدند که سرانه آموزشی آنها را شناسایی می کنیم تا کار ساخت مدرسه در این محلات پیگیری شود.
وی افزود: در دولت سیزدهم هدفگذاری برای ارتقای سرانه آموزشی براساس استاندار و توسعه عدالت آموزشی در مناطق محروم در دستور قرار گرفته که سه سال آینده این هدفگذاری محقق خواهد شد.
عبداللهی افزود: ساخت مدرسه در فضاهایی مانند مسکن مهر، حاشیه شهرها و شهرستانهای که از حد میانگین کمتر مدرسه دارند به همراه اتمام پروژههای نیمه تمام از اولویت های کاری سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور به شمار می رود.
این مسوول تاکید کرد: حذف مدارس کانکسی نیز جزو برنامههای اولویتدار سازمان نوسازی و تجهیز مدارس است.
وی تصریح کرد: در حال حاضر برنامه ریزی این سازمان به سمت و سوی آماده سازی بخشی از پروژه ها برای مهر ماه است و پیش بینی می کنیم در این ماه، یک هزار و ۸۰۰ واحد آموزشی با ۹ هزار کلاس آماده بهرهبرداری شود.
عبداللهی ادامه داد: همچنین از محل ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومانی که دولت در سال ۱۴۰۰ پیش بینی کرده بود تجهیزات مورد نیاز مدارس خریداری شده و تا پایان شهریور در اختیار ادارات کل آموزش و پرورش استانها قرار خواهد گرفت.
نظر شما