استاندار خراسان شمالی: یادمان‌های شهدا تا پایان امسال تکمیل شوند

بجنورد- ایرنا- استاندار خراسان شمالی گفت: دستگاه‌های مسئول باید تکمیل همه یادمان‌های شهدا که نیمه‌تمام هستند را در دستور کار قرار دهند و تا پایان امسال تکمیل کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا حسین نژاد روز سه شنبه در جلسه شورای ترویج ایثار و شهادت اظهار داشت: در راستای مطالبات خانواده های شهدا و ایثارگران از جمله مسکن، گلزار شهدا و قطعه اصحاب شهدا دستگاه های مربوطه به ویژه فرمانداران هرچه سریعتر اقدام های لازم را انجام دهند و هیچ بهانه ای در این خصوص پذیرفته نخواهد بود.

وی افزود قطعه اصحاب شهدا هم بررسی شود و کار به سرعت شکل گیرد چرا که جانبازان و خانواده های شهدا و ایثارگران درد و رنج های زیادی را تاکنون متحمل شده اند و باید از دغدغه های آنها کاسته شود.

حسین نژاد با اشاره به اینکه تاکنون جلسات کمتری در این حوزه برگزار شده است و موجب شده تا از مشکلات این عزیزان غافل شویم گفت: باید به سرعت فرمانداران و دیگر مدیران پای کار بیایند چرا که خط قرمز ما شهدا و خانواده های آنان است.

فیلم شهید رسمتی در خراسان شمالی ساخته می‌شود

سرپرست اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان شمالی نیز در ادامه این جلسه گفت: فیلم "رستمی در خراسان شمالی" که بیانگر رشادت های سردار شهید ایرج رستمی است، در این استان ساخته می‌شود.

قاسم محمدزاده گفت: برای ساخت این فیلم هم اکنون چهار میلیارد تومان از محل بنیاد شهیدو امور ایثارگران تامین شده است و ۱۰ میلیارد تومان نیز تامین خواهد شد.

وی در ادامه سخنانش به طرح سپاس اشاره کرد و گفت: در بهار امسال سه هزار سرکشی از خانواده های شهدا و ایثارگران در سطح استان انجام شده است که در صدد هستیم این طرح همچنان ادامه داشته باشد.

در پایان این جلسه ۲ خانواده شهید تجلیل شدند.

خراسان شمالی بیش از سه هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است، همچنین بیش از ۳۵ هزار رزمنده در دوران دفاع مقدس در عملیات ها حضور داشته اند.

تعداد کل ایثارگران این استان ۱۰ هزار ۲۷۷ نفر، تعداد کل آزادگان ۳۹۷ نفر و جانبازان هفت هزار و ۲۳۲ نفر است.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد و در شمال شرق کشور واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha