۲۶ تیر ۱۴۰۱، ۱۳:۵۱
کد خبرنگار: 2107
کد خبر: 84824000
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دمای هوای کردستان تا پایان هفته روند افزایشی دارد

سنندج- ایرنا- معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان گفت: دمای هوای استان از امروز تا پایان هفته روند افزایشی دارد و به طور میانگین یک تا سه درجه بیشتر خواهد شد.

علی پناهی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: دمای هوای شهر سنندج در شبانه روز گذشته در خنک ترین حالت ۱۸ درجه و در گرمترین ساعت به ۴۰ درجه سانتیگراد رسید.

وی افزود: در مدت مذکور، خنک ترین نقطه استان شهر دهگلان با ۱۰ درجه بود و دمای هوا در گرمترین نقطه استان، روستای سلین سروآباد به ۴۶ درجه سانتیگراد رسید.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان ادامه داد: با توجه به تداوم گرمای هوا، امکان آتش سوزی در مراتع استان وجود دارد و همچنین افزایش مصرف حامل‌های انرژی و گرمازدگی افراد نیز دور از انتظار نیست.

وی اضافه کرد: وضعیت هوای استان تا پایان هفته نسبتا آرام و پایدار خواهد بود و وزش باد نیز در برخی از ساعات مشاهده می‌شود.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری، ثبت و مخابره می‌کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha