۲۱ تیر ۱۴۰۱، ۱۸:۴۱
کد خبرنگار: 2107
کد خبر: 84819197
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گرمی هوای کردستان تداوم دارد/ دمای هوا در سلین به ۴۷ درجه رسید

سنندج- ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی کردستان گفت: از لحاظ دمایی تا پایان هفته تغییرات آنچنانی مشاهده نمی شود و همچنان هوای گرم در سطح منطقه حاکم خواهد بود.

خبات قمری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه در ۲ روز گذشته دمای هوا در روستای سلین سروآباد به ۴۷ درجه سانتی‌گراد رسید، افزود: در شبانه روز گذشته نیز روستای سراب شهرک دهگلان با دمای ۱۱ درجه خنکترین نقطه و روستای سلین با دمای ۴۵ درجه گرمترین نقاط استان بودند.

وی اظهار داشت: به دلیل شدت گرما، امکان وقوع آتش سوزی در مراتع و پوشش گیاهی استان وجود دارد که لازم است تمهیدات لازم اندیشیده شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی کردستان ادامه داد: دمای شهر سنندج مرکز استان نیز در شبانه روز گذشته در خنکترین حالت ۱۹ درجه گزارش شد و در گرمترین ساعت به ۴۱ درجه سانتیگراد رسید.

وی اضافه کرد: هوای کردستان تا هفته آینده پایدار و آرام است و در این مدت احتمال وزش باد و افزایش پوشش ابر را در بعدازظهرها خواهیم داشت.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری، ثبت و مخابره می‌کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha