۳۰ تیر ۱۴۰۱، ۱۲:۰۷
کد خبرنگار: 2107
کد خبر: 84828769
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دمای هوای کردستان تا هفت درجه کاهش می‌یابد

۳۰ تیر ۱۴۰۱، ۱۲:۰۷
کد خبر: 84828769
دمای هوای کردستان تا هفت درجه کاهش می‌یابد

سنندج- ایرنا- معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان گفت: دمای هوای استان از امروز تا اواسط هفته آینده روند کاهشی دارد و به طور میانگین ۶ تا هفت درجه سانتیگراد خنک‌ می‌شود.

علی پناهی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: دمای هوای شهر سنندج در شبانه روز گذشته بین ۲۰ تا ۴۲ درجه سانتیگراد در نوسان بود که پیش بینی می کنیم تا اواسط هفته آینده حداکثر دمای آن به ۳۵ درجه کاهش یابد.

وی افزود: در مدت مذکور، خنکترین نقطه استان روستای قاملو قروه با ۱۲ درجه بود و دمای هوا در گرمترین نقطه استان روستای سلین سروآباد به ۴۶ درجه سانتیگراد رسید.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان ادامه داد: از امروز تا روز شنبه با توجه به شکل گیری توده گرد و غبار در کشور عراق، شاهد کاهش کیفیت هوا بویژه در نوار غربی استان خواهیم بود اما شدت غلظت آن بالا نیست.

وی اضافه کرد: طی امروز و فردا نیز در بعدازظهرها شاهد پدیده وزش باد هستیم و در هفته آینده هم پوشش ابر در آسمان استان افزایش می‌یابد.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری، ثبت و مخابره می‌کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha