سه هزار و ۷۰۳ واحد صنعتی و کشاورزی استان همدان به شبکه گازرسانی متصل هستند

همدان- ایرنا- مدیرعامل شرکت گاز استان همدان با اشاره به تحقق عملکرد این شرکت فراتر از اهداف و برنامه‌های پیش‌بینی شده در سال ۱۴۰۰، گفت: سه هزار و ۷۰۳ واحد صنعتی و کشاورزی استان همدان به شبکه گازرسانی متصل هستند.

به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، محمدصادق محبی‌نظر در حاشیه نشست مجمع عمومی عادی سالیانه این شرکت اظهار داشت: با تلاش کارکنان، مدیران و مسئولان شرکت و برنامه‌ریزی اصولی، در سال ۱۴۰۰ در بسیاری از بخش ها عملکرد شرکت بیش از ۱.۵ برابر محقق شده است و در حوزه هایی همچون شبکه تغذیه و توزیع، نصب انشعابات و جذب مشترک جدید به بیش از اهداف و موارد پیش بینی شده در سال گذشته دست یافتیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر شرکت گاز استان در بخش‌های مختلف خانگی، تجاری، صنعتی و دیگر بخش ها در سطح استان همدان، ۶۵۰ هزار و ۴۴۲ مشترک دارد، تصریح کرد: در سال ۱۴۰۰ در حوزه اشتراک‌پذیری در روستاها چهار هزار و ۷۸ مشترک و در شهرها ۹ هزار و ۲۴ مشترک جدید پذیرش شده و هم اکنون مشترکان گاز در روستاهای استان به ۲۲۶ هزار و ۱۰۲ مشترک و در شهرهای استان به ۴۲۴ هزار ۳۴۰ مشترک رسیده است. 

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان در خصوص گازرسانی به صنایع تولیدی استان افزود: طی سال گذشته، به ۳۰۹ واحد صنعتی و کشاورزی گازرسانی شده و در مجموع، تعداد واحدهای صنعتی و کشاورزی گازدار استان همدان به سه هزار و ۷۰۳ مورد رسیده که با این حجم عملیات گازرسانی به صنایع در سال گذشته، بیش از ۴۱ هزار مترمکعب گازطبیعی جایگزین شده است.

وی خاطرنشان کرد: در خصوص شعار سال گذشته تولید، پشتیبانی و مانع‌زدایی‌ها، با حمایت دولت مردمی از میزان مصوب ۱۸ هزار مترمکعب تبدیل میعانات نفتی به گاز به میزان بیش از ۴۱ هزار مترمکعب دست یافتیم.

محبی نظر ادامه داد: درخصوص حمایت از تولید و گازرسانی به صنایع عمده می‌توان به گازرسانی به سه کارخانه بزرگ، تأسیس ۲ ایستگاه سی.ان.جی در جاده تهران- درگزین و گازرسانی به ۱۹۰ واحد تولیدی با مصارف کوچک و بزرگ شامل مرغداری، دامداری، گلخانه و دیگر موارد اشاره کرد.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان با اشاره به تلاش برای ارتقا کیفیت خدمات و نوسازی تجهیزات و زیرساخت های استان در سال ۱۴۰۱ گفت: برای سال جدید انجام ۱۴۶ کیلومتر شبکه توزیع و تغذیه گاز شهری، روستایی، صنایع و محور های صنعتی، خرید و جایگزینی کنتورها و رگلاتورهای دیافراگمی در ایستگاه‌های صنعتی، کاهش هدررفت گاز با پایش مشترکین جزء و عمده گاز، نصب کنتورهای ارتقا یافته و تعمیر و کالیبراسیون تجهیزات اندازه‌گیری را در دستور کار داریم.

محبی‌نظر اظهار داشت: برای تحقق شعار سال ۱۴۰۱، عقد تفاهم‌نامه با دانشگاه‌های بزرگ و پارک‌های علم و فناوری استان و حمایت از شرکت های دانش بنیان نیز از جمله اولویت‌های این شرکت است.

استان همدان نخستین استان سبز کشور است که ۱۰۰ درصد جمعیت مناطق شهری و ۹۹.۸ درصد از جمعیت مناطق روستایی آن به شبکه ملی گاز متصل است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha