۴۹ طرح گازرسانی همزمان با دهه فجر در استان همدان به بهره‌برداری می‌رسد

همدان- ایرنا- سرپرست شرکت گاز استان همدان گفت: همزمان با چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ایام الله دهه فجر، ۴۹ طرح گازرسانی با ۵۵ میلیارد و ۱۳۷ میلیون ریال اعتبار در نقاط مختلف این استان به بهره برداری می‌رسد.

«محمد صادق محبی نظر» روز یکشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح‌ها در شهرستان های همدان،‌ ملایر، نهاوند، تویسرکان، اسدآباد، بهار، کبودراهنگ، رزن، فامنین و درگزین به بهره برداری می رسد و شامل گازرسانی به ۲ روستا و ۴۷ طرح تولیدی، صنعتی و کشاورزی می شود.

وی با اشاره به حمایت‌های دولت سیزدهم در راستای تولید و تحقق شعار سال (تولید، پشتیبانی‌ها، مانع زدایی‌ها) اظهار داشت: توجه به صنایع و حمایت از واحدهای تولیدی در این طرح‌ها در نظر گرفته شده است که امیدواریم با بهره برداری از آن، مشکلات تامین انرژی واحدهای تولیدی استان برطرف شود.

محبی نظر تصریح کرد: با بهره برداری از طرح گازرسانی به ۲ روستا، بخشی دیگر از جمعیت روستایی استان به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل می‌شوند.

سرپرست شرکت گاز استان همدان اضافه کرد: برای بهره برداری از این طرح‌ها بیش از  ۲۶ هزار و ۶۶۴ متر شبکه گذاری اجرا شده است.

وی ادامه داد: در این طرح ها ۲۰ هزار و ۷۸۲ متر لوله گذاری پلی اتیلن و پنج هزار و ۸۸۲ متر لوله گذاری فلزی عملیاتی شده است.

محبی نظر خاطرنشان کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون ۲۱۳ کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع در استان همدان اجرایی شده که نزدیک به ۲۰۰ کیلومتر آن در شهرها و حدود ۱۳ کیلومتر آن در روستاها به اجرا درآمده است.

۴۹ طرح گازرسانی همزمان با دهه فجر در استان همدان به بهره‌برداری می‌رسد

وی تاکید کرد: در این مدت سه هزار و ۱۱۹  انشعاب جدید در استان همدان نصب شده که یک هزار و ۷۸۲ مورد آن، انشعاب شهری و یک هزار و ۳۳۷ مورد نیز انشعاب روستایی است.

سرپرست شرکت گاز استان همدان گفت: ۱۲ هزار و ۳۹۵ اشتراک جدید نیز از ابتدای امسال پذیرش شده که هشت هزار و ۱۳۷ مورد آن اشتراک شهری و چهار هزار و ۲۵۸ مورد نیز اشتراک روستایی است.

وی افزود: در راستای حمایت های دولت سیزدهم از واحدهای تولیدی، در این مدت برای ۲۴۵ واحد تولیدی، صنعتی و کشاورزی، جزء و عمده در استان همدان اشتراک گاز واگذار شده است.

محبی نظر تاکید کرد: ماموریت اصلی شرکت گاز استان همدان، توسعه و ارائه خدمات گازرسانی ایمن و پایدار شامل طراحی، اجرا، توسعه، نگهداری و بهره‌برداری از تاسیسات گازرسانی و سایر منابع در اختیار و ارائه خدمات به موقع پس از فروش است.

وی ادامه داد: محدوده عملیاتی شرکت گاز استان همدان در حال حاضر به وسعت کل استان با مساحتی افزون بر ۱۹ هزار و ۴۰۰ کیلومتر مربع و شامل ۹ شهرستان، ۳۱ شهر و یک‌هزار و ۳۶ روستای دارای سکنه است.

سرپرست شرکت گاز استان همدان با بیان اینکه همدان در بخش گازرسانی در دسته استان‌های پیشرو کشور به شمار می‌رود، افزود: همدان به عنوان نخستین استان کشور، از سال ۸۸ همه شهرهای آن به شبکه گازرسانی متصل شده است.

وی تصریح کرد: در بخش گازرسانی به روستاهای بالای ۲۰ خانوار نیز این استان در سال ۱۳۹۷ رتبه نخست کشور را به دست آورد و نخستین استان سبز کشور در زمینه گازرسانی به شهرها و روستاها شناخته شده است.

محبی نظر با بیان اینکه شاخص گازرسانی در استان همدان به ۹۹.۹ درصد رسیده است در حالی که شاخص کشوری ۹۵ درصد است، افزود: حفظ پایداری گاز در سطح استان و تقویت شبکه‌های گازرسانی با توجه به قدیمی بودن آنها یک ضرورت و توجه به آن در دستور کار است تا در فصل زمستان مشکل تامین گاز نداشته باشیم.

وی از همشهریان و مشترکان خواست در مصرف گاز صرفه جویی کنند و استفاده از لوازم گرمایشی در حدی باشد که دمای اتاق را در حد استاندارد و بین ۱۸ تا ۲۰ درجه، نگه دارد.

۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۹.۸ درصد جمعیت روستایی استان از شبکه گازرسانی بهره می‌برند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha