۲۵ تیر ۱۴۰۱، ۰:۵۱
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 84822291
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

انصارالله: صلح در یمن تنها با توقف همه جانبه تجاوز محقق می‌شود

تهران- ایرنا- سخنگوی جنبش انصارالله یمن جمعه شب در توییتی با بیان اینکه بدون ثبات در یمن، ثباتی در منطقه در کار نخواهد بود، تاکید کرد: صلح در یمن تنها با توقف همه جانبه تجاوز محقق می‌شود.

به گزارش ایرنا از المسیره، «محمد عبدالسلام» در توییتی نوشت: صلح در یمن تنها با توقف همه جانبه تجاوز، خروج نیروهای خارجی، رفع همه جانبه محاصره و آزادی اسرا محقق می‌شود.

وی افزود: صلح در یمن باید شامل پرداختن همه جانبه به پیامدهای تجاوز از نظر غرامت و غیره باشد.

سخنگوی جنبش انصارالله یمن در پایان نوشت: هر اقدامی که به صلح واقعی ختم نشود، بی ارزش است.

این اظهارات در حالی صورت گرفته که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به عربستان سعودی سفر کرده و بر اساس گزارش‌های رسانه‌ای یکی از موضوعاتی که بایدن در جریان این سفر با مقام‌های سعودی درباره آن صحبت خواهد کرد، جنگ یمن و تلاش برای تداوم اجرای آتش بس یمن است.

این در حالی است که آتش بس یمن همه روزه از سوی ائتلاف سعودی نقض و مفاد آن نیز به صورت کامل اجرا نشده است.

پیشتر «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن گفته بود که آتش‌بس یمن با نقض مکرر آن توسط ائتلاف سعودی تقریبا از بین رفته است.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا و حمایت رژیم صهیونیستی، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد.

برخلاف انتظار سعودی‌ها، حملات آنها به سپر محکم مقاومت ملت یمن برخورد کرد و بعد از هفت سال پایداری و ضربات دردناک یمنی‌ها به عمق اراضی عربستان، به ویژه تاسیسات آرامکو، ریاض به ناچار تن به آتش بس به امید خروج از باتلاق جنگ یمن داد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha