انصارالله: سفر بایدن در چارچوب مصادره حق آزادی ملت‌های منطقه است

تهران- ایرنا- دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن جمعه شب در بیانیه‌ای با اعلام اینکه سفر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی در چارچوب مصادره حق آزادی ملت‌های منطقه است، تاکید کرد: هدف از این سفر خدمت به آمریکا و اسرائیل است.

به گزارش ایرنا از المیادین، دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن سفر رئیس جمهور آمریکا به رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی را به شدت محکوم کرد.

در بیانیه دفتر سیاسی جنبش انصارالله آمده است: هدف از این سفر خدمت به آمریکا و اسرائیل به بهای هزینه‌کردن امنیت و ثبات منطقه است.

جنبش انصارالله همچنین تأکید کرده است که این سفر در چارچوب هدف قرار دادن و مصادره حق آزادی، استقلال و ثبات ملت‌های منطقه صورت می‌گیرد.

بیانیه انصارالله افزوده است که این سفر در راستای مراحل عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی انجام می‌شود که نشان‌دهنده خیانت به فلسطین و آرمان فلسطین است.

دفتر سیاسی جنبش انصارالله تأکید کرده که پیامدهای عادی‌سازی برای امنیت خود رژیم‌های منطقه خطرناک است؛ زیرا آنها خود را از مردم و فلسطین منزوی می‌کنند و جز خواری و ذلت چیزی را کسب نخواهند کرد.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: عادی‌سازی دشمن را در منطقه عادی نمی‌کند و هر چقدر هم که آمریکا و رژیم‌های خیانتکار و جنایتکار با آن متحد شوند، نابودی آن اجتناب‌ناپذیر است.

انصارالله افزوده است: این دیدار در حالی انجام می‌شود که رژیم سعودی بسیاری از حجاج را از زیارت بیت‌ الله الحرام منع می‌کند و درهای خود را به روی بایدن می‌گشاید. عربستان سعودی حریم هوایی را به روی هواپیماهای دشمن اسرائیلی باز کرد تا در راستای اقدامات عادی‌سازی اعلام‌شده سعودی باشد.

دفتر سیاسی جنبش انصارالله با بیان اینکه این اقدامات شتابان عادی‌سازی در صورت عدم اقدام جدی برای مردم کل منطقه خطر ایجاد می‌کند، از ملت‌های عربی و اسلامی خواسته که این دیدار و نتایج فاجعه‌بار آن را محکوم و رد کنند.

دفتر سیاسی انصارالله در پایان این بیانیه تأکید کرد که در کنار مجاهدان فلسطین و همه آزادگان منطقه و محور مقاومت در مقابله با همه توطئه‌های آمریکایی - صهیونیستی که هدف آن غارت ثروت ملت‌های اسلامی، هتک حرمت مقدسات، محو هویت اسلامی، برهم زدن امنیت و ثبات و مصادره آزادی و استقلال آنها است، خواهد بود.

یک مقام ارشد صهیونیستی پیش تر گفته بود که تصمیم‌های نهایی در مورد هرگونه گام عادی‌سازی تنها پس از دیدار بین بایدن و مقام‌های سعودی از جمله بن‌سلمان اتخاذ خواهد شد و احتمالاً روز شنبه یا از سوی سعودی‌ها و یا توسط بایدن با اجازه عربستان اعلام خواهد شد.

دیپلمات‌ها و نمایندگان آمریکا، اسرائیل، عربستان سعودی و مصر هفته‌ها بر روی طرحی پیچیده از توافق‌ها، تفاهم‌نامه‌ها و نامه‌هایی کار می‌کنند که اجازه می‌دهد قرارداد انتقال دو جزیره راهبردی دریای سرخ از مصر به عربستان سعودی امضا شود.

آمریکا و عربستان سعودی پس از دیدار روز جمعه جو بایدن رئیس جمهور آمریکا با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی مجموعه‌ای از توافق‌های دوجانبه را اعلام کردند که به موضوعات مختلف از جمله خروج نیروهای حافظ صلح از یک جزیره راهبردی در سواحل عربستان و مصر و همکاری در زمینه فناوری تلفن همراه اشاره می‌کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha