نشستی برای مدیران رسانه‌های کرمان/ از تشکر همراهی تا دغدغه‌های کیفیت تولیدمحتوا

کرمان- ایرنا-  مدیران رسانه‌های استان کرمان روز پنجشنبه در نشستی با حضور ایمان شمسایی مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حاضر شدند و از دغدغه‌ها، مشکلات و افق های پیش روی خود گفتند و شنیدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در ابتدای این نشست البته معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان که ریاست شورای اطلاع رسانی استان را نیز برعهده دارد از همراهی رسانه ها در مقاطع مختلف و رویدادهای گوناگون بویژه طرح مردمی سازی یارانه ها تشکر کرد.

اما در بیست و سومین روز از تیرماه امسال مدیران رسانه ها فرصت مناسبی پیدا کرده بودند تا مشکلات و موانع پیش روی خود را با متولی اصلی حوزه رسانه های داخل کشور در میان بگذارند؛ دغدغه هایشان را بیان کنند و پاسخ مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت فرهنگ را نیز بشنوند.

این نشست به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و نیز خانه مطبوعات در استان کرمان برنامه ریزی شده بود.

رسانه‌هایی که کرمان را در هیچ شرایطی تنها نگذاشتند
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان در این نشست گفت: در موضوع جراحی اقتصادی و مردمی‌سازی یارانه‌ها بلافاصله در کرمان شورای اطلاع‌رسانی و کمیته امنیت روانی شکل گرفت و همه فعالان رسانه ای نیز با تمام ظرفیت‌ به موضوع تنظیم بازار کمک کردند و بی‌معرفتی است اگر که از تک‌تک اصحاب رسانه در این اتفاق تشکر نشود.
رحمان جلالی گفت: همچنین در موضوع کرونا با توجه به شیوع صعودی این ویروس در بحث اقناع‌سازی و آگاه‌سازی مردم، واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌ها، همه رسانه ها کمک کننده و یاریگر بودند.

رییس شورای اطلاع رسانی استان کرمان در ادامه به خلاقیت و تمرکز به تولیدمحتوای کیفی در روایت رویدادها اشاره و اظهارامیدواری کرد که رسانه ها در کشور بیشتر به این سمت هدایت شوند.

وی تاکید کرد: هم اینک در روزگار جنگ روایت ها به افرادی مثل شهید آوینی نیاز است که روایتی جهادگونه از موضوعات داشته باشند.
تبدیل کرمان به  قطب رسانه‌ای کشور
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس نیز با اشاره به ظرفیت های رسانه ای استان کرمان گفت که این استان بی شک از قطب های مهم رسانه در کشور به شمار می رود.

محمدرضا پورابراهیمی با تاکید بر اینکه باید برنامه مشخصی در حوزه مطبوعات استان کرمان داشته باشید اظهارداشت: امروز نام کرمان به واسطه شهید سلیمانی همه جا بر سر زبان‌هاست و درخواست داریم جشنواره‌های تخصصی رسانه را با محور مقاومت و حاج قاسم تعریف و در کرمان برگزار کنید تا کرمان قطب رسانه‌ای کشور باشد که این مهم انگیزه ایجاد خواهد کرد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس افزود: ما در مجلس در حوزه پشتیبانی اقتصادی از حوزه های فرهنگی و رسانه ای آمادگی داریم و اگر بتوانیم تعاریف مشترک از همکاری‌ها داشته باشیم از تصمیم ها برای حمایت بهتر از رسانه‌ها پشتیبانی می‌کنیم.
وی تصریح کرد: ظرفیت‌های مهمی در ارتقای جایگاه رسانه‌ای در استان کرمان وجود دارد و باید برنامه‌ای برای ارتقای این ظرفیت با اقدامات مختلف مثل دوره های آموزشی ریخت.
خلاصه‌ای از آنچه از اصحاب رسانه گفتند
در این نشست که بیش از ۲ ساعت طول کشید اصحاب رسانه‌های مختلف استان حضور داشتند که به بیان دغدغه‌های خود پرداختند و موضوعاتی همچون حمایت از رسانه‌ها و برنامه‌ریزی برای توسعه کمی و کیفی آن‌ها را بیان کردند.

ضرورت تولیدات کیفی و حرکت در جهت تبیین گام دوم انقلاب‌، حمایت از مجوزهای قانونی و روزنامه‌هایی که در این مسیر حرکت می‌کنند به منظور مقابله با فضای بغرنج رسانه ای و فضای مجازی، نقطه نظرها درباره رتبه‌بندی، کیفی‌سازی و هدفمند شدن یارانه‌های رسانه از جمله مسائل مطرح شده بود.

همچنین مشکلات در توزیع مجلات در بستر مناسب و ضرورت استفاده از ظرفیت معاونت فرهنگی وزارتخانه برای توزیع محصولات فرهنگی و رسانه‌ای،توجه به محتوامحوری در رسانه‌ها، توجه ویژه به مناطق محروم و نشریات برپا مانده در آنها، در نظر گرفتن ظرفیت‌های رسانه‌ای و حرکت به سمت روایت‌های کیفی‌، نیاز به آموزش حرفه‌ای، کادرسازی و رتبه‌بندی کیفی خبرنگاران نیز از دیگر مباحث بود.

حل مشکلات بیمه اصحاب رسانه و  کیفی‌گرایی به جای کمیت‌گرایی در آیین‌نامه‌های مربوط به نحوه انتشار رسانه ها و تاکید بر مطالبه‌گری خبرنگاران و حمایت از خبرنگاران مطالبه‌گر در استان‌ها و حل مشکلات رسانه ها با اداره مالیات و تامین اجتماعی از دیگر مسائلی بود که مدیران رسانه ای بیان کردند.

شمسایی مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی نیز پس از استماع سخنان همه افرادی که تقاضای صحبت داشتند به بیان نکاتی پرداخت که شاه کلید آنها این بود که یارانه های مطبوعات کم نمی شود اما تکیه رسانه ها باید بر کیفیت در تولید محتوا و مخاطب محوری باشد.

سخنان شمسایی در جمع اصحاب رسانه را اینجا می توانید مطالعه کنید.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha