یکهزار و ۸۰۰ زوج در خراسان شمالی از خدمات رایگان درمان ناباروری بهره‌مند شدند

بجنورد- ایرنا- سرپرست بیمارستان بنت الهدی شهرستان بجنورد گفت: یکهزار و ۸۰۰ زوج در خراسان شمالی طی سه ماهه نخست سالجاری از خدمات رایگان تنها مرکز درمان ناباروری استان بهره‌مند شدند.

دکتر زهره روهنده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه درمان ناباوروی از خدمات مهم این بیمارستان است، اظهار داشت: پارسال یکهزار و ۳۱۵ زوج از خدمات این بیمارستان بهره مند شدند و اکنون نیز ۴۵۰ زوج نابارور زیر نظر پزشک فوق تخصص خدمات دارو درمانی، آی او (IO) و آی یو آی (IUI) را با همکاری مامای ارشد سیستم دریافت می کنند.

وی افزود: این مرکز امسال خدمات جدیدی همچون سونوگرافی های تخصصی (واژینال) را به زوجین نابارور ارائه می دهد، ضمن اینکه تمام خدمات فوق تخصصی در این مرکز تحت پوشش بیمه قرار گرفته است.

روهنده با بیان اینکه زوج های نابارور با تحمل هزینه های سنگین برای انجام عمل "آی وی اف" به دیگر استان ها سفر می کنند، گفت: به زودی نیز با تجهیز این مرکز ناباروری، آی وی اف (IVF) نیز با تعرفه دولتی در این مرکز انجام می شود و خدمات دهی به زوج های نابارور تسهیل خواهد شد.

وی افزود: پیش بینی می شود این بخش اوایل مهر امسال به بهره برداری برسد.

سرپرست بیمارستان بنت الهدی با بیان اینکه زایمان بی‌درد در این بیمارستان با دو روش دارویی و غیر دارویی انجام می شود، گفت: زایمان بدون درد غیر دارویی توسط ماماها و با استفاده از رایحه درمانی، توپ و دیگر روش های تخصصی انجام می شود، اما زایمان بدون درد دارویی خود به دو روش و توسط متخصصان بیهوشی انجام می شود.

بیمارستان بنت الهدی در بجنورد دارای ۱۳۲ تخت فعال در بخش های مختلف زنان، مامایی، جراحی، اتاق عمل و نوزادان است.

 کلینیک درمان ناباروری این مرکز درمانی نیز از سال ۹۸ راه اندازی و فعالیت خود را آغاز کرده است و سالانه پذیرای تعدادی از زوج های ناباور استان است.

خراسان شمالی در میزان ناباروری جزو استان های با خطر متوسط قرار دارد، نرخ باروری در استان ۲.۱ درصد است که این میانگین در کشور ۱.۸ درصد در نظر گرفته شده است.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد و هم اکنون طرح سنجش ناباروری در شهرهای بجنورد، شیروان، راز و جرگلان و فاروج در حال اجرا است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha