نماینده مجلس: ایجاد صنایع بزرگ در کردستان مطالبه مردم از رییس‌جمهور است

سنندج- ایرنا- نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار کلی از هیات دولت در سفر به کردستان، توجه به پروژه های ناتمام و نیز بستر سازی برای ایجاد صنایع بزرگ است.

محسن فتحی روز سه شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از رییس جمهور انتظار داریم که زمینه سرمایه‌گذاری بیشتر نهادهای حاکمیتی را در استان فراهم کند، چرا که دولت به تنهایی قادر به این کار نخواهد بود.

نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در حوزه صنعتی نیز سهم کردستان بسیار ناچیز است در این راستا باید سرمایه‌گذارانی را جذب کرد و با تخصیص زمین برای ایجاد شهرک‌های صنعتی جدید، گام‌های موثری در این راستا برداشت.

وی یادآور شد: مهمترین مساله کردستان عقب ماندن از سرمایه گذاری‌های کلان و چالش بیکاری نخبگان و فارغ التحصیلان دانشگاهی است که امیدواریم با توجه ویژه دولت این مشکلات برطرف شود.

فتحی با بیان اینکه حوزه راه، آب و کشاورزی استان نیز نیازمند توجه بسیار است، افزود: کریدور شمال - جنوب سال‌ها است که در دست اجرا بوده اما با توجه به اینکه پنج استان کشور درگیر این کریدور هستند، کمترین اعتبار در اختیار استان کردستان قرار می‌گیرد.

وی تاکید کرد: مهمترین دستاورد سفر رییس جمهور به کردستان می تواند رفع مشکل آب شرب سنندج و دیگر شهرها، تامین اعتبار تکمیل پروژه کریدور شمال - جنوب، تکمیل راه آهن همدان - سنندج، احداث کمپ گردشگری جوانان جهان اسلام در منظر جهانی هورامان، تامین اعتبار توسعه زیرساخت های روستایی و نیز بیان خبرهای امیدبخش در خصوص استفاده از نیروهای نخبه کُرد اهل سنت در سطح ملی باشد.

بیست و ششمین مقصد سفر رییس جمهور و هیات دولت استان خراسان شمالی بود که دوم تیر انجام شد و کردستان بیست و هفتمین مقصد سفر استانی آیت الله رئیسی انتخاب شده است.

استان کردستان طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ دارای یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت است و این استان از شمال به استان آذربایجان غربی و قسمتی از زنجان، از جنوب به کرمانشاه و از شرق به همدان و از غرب با کشور عراق همسایه است.

استان کردستان دارای ۱۰ شهرستان، ۲۹ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۹۷ آبادی دارای سکنه و ۱۸۷ آبادی خالی از سکنه است

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha