تامین زیرساخت‌های لازم برای اشتغال، مطالبه مردم از رییس جمهور است

سنندج- ایرنا- رییس شورای اسلامی شهر سنندج با اشاره به سفر روز جمعه رییس جمهور به کردستان گفت: مردم کردستان با مشکلات و معضلات زیادی در بخش های مختلف مواجه هستند و مطالبات زیادی از رییس جمهور دارند که تامین زیرساخت‌های لازم برای اشتغال جوانان از جمله این مطالبات است.

فرزاد زارعی روز چهارشنبه در آستانه سفر رییس جمهور به استان کردستان در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مردم استان با مشکلات اقتصادی زیادی از جمله معیشت مواجه هستند و امید می رود در سفر رییس جمهور این مهم مورد توجه جدی دکتر رییسی و هیات دولت قرار گیرد.

وی افزود: یکی دیگر از مهمترین مطالبات عمومی مردم استان و بویژه شهر سنندج بهره‌مندی از آب شرب سالم است و ما به عنوان نماینده مردم این درخواست را از مسوولان داریم که رفع این مشکل را  یکی از اولویت ها قرار دهند.

رییس شورای اسلامی شهر سنندج با بیان اینکه در حوزه مدیریت شهری نیز با مشکلات زیادی از جمله کمبود اعتبار مواجه هستیم، یادآور شد: در این حوزه نیز انتظار داریم اعتبارات ملی و استانی برای پروژه های شهری بخصوص چهار پروژه مهم که در آینده نزدیک در مرکز استان کلنگ زنی می شود تخصیص داده شود.

وی به وضعیت بافت های فرسوده در سطح شهر سنندج نیز اشاره کرد و گفت: بودجه و اعتبارات شهرداری به تنهایی برای ساماندهی این حوزه کافی نیست و نیازمند جذب اعتبارات ملی و استانی هستیم.

زارعی در ادامه با بیان اینکه قطعا سفر رییس جمهور به کردستان دستاوردهای زیادی برای استان به دنبال خواهد داشت، افزود: بی شک تزریق اعتبارات ویژه به بخش‌های مختلف در این سفر می تواند خود زمینه ساز رفع بسیاری از مشکلات مردم باشد که با برنامه ریزی هایی که از سوی استاندار و سایر مسوولان انجام شده این مهم تحقق پیدا خواهد کرد.

کردستان، روز جمعه ۱۷ تیر، میزبان بیست و هفتمین سفر استانی آیت الله رئیسی است.

استان کردستان طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ دارای یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت است این استان از شمال به استان آذربایجان غربی و قسمتی از زنجان، از جنوب به کرمانشاه و از شرق به همدان و از غرب با کشور عراق همسایه است.

استان کردستان دارای ۱۰ شهرستان، ۲۹ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۹۷ آبادی دارای سکنه و ۱۸۷ آبادی خالی از سکنه است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha