استاندارگلستان: احداث مسیر ریلی اینچه‌برون-شاهرود نیازمند ردیف اعتباری ویژه است

گرگان - ایرنا - استاندار گلستان گفت:  برای اجرایی شدن مصوبه رئیس جمهور در احداث مسیر ریلی اینچه برون - شاهرود از ظرفیت گلستان در سطح ملی استفاده خواهیم کرد تا این طرح در بودجه ۱۴۰۲ دارای ردیف اعتباری خاص شود.

به گزارش ایرنا ؛ علی محمد زنگانه روز یکشنبه در جلسه بررسی راهکارهای اجرای کریدور ریلی شمال به جنوب در گرگان افزود : وضعیت صنعت ترانزیت در گلستان تناسبی با ظرفیت‌های این خطه ندارد و برای رسیدن به جایگاه مطلوب ضرورت دارد تا مصوبه رئیس جمهور در خصوص اتصال ریلی گلستان به کریدور شمال جنوب هر چه سریعتر اجرایی شود.

 وی افزود: پتانسیل کشورهای حاشیه شرق خزر مانند قزاقستان فرصت مغتنمی است تا از محل ترانزیت غلات و سنگ های معدنی این کشور زمینه رشد و پویایی اقتصاد و افزایش سرانه درآمدی مردم گلستان را فراهم کنیم.
 وی ادامه داد: به ظن کارشناسان یکی از مسیرهای ریلی مطلوب برای اتصال و کریدور شمال جنوب، احداث خط آهن اینچه برون -آزادشهر و شاهرود است که هزینه جابجایی کالا و مسافت انتقال مرسولات را به طرز چشمگیری کاهش می دهند.
 زنگانه ادامه داد: خط ریلی فعلی از مسیر گدوک علاوه بر طولانی بودن ،به سبب برخی ملاحظات فنی مانند فرسودگی ریلی، محدودیتهای تونل ، ملاحظات در مقاومت ابنیه و پل، جوابگوی نیاز مشتریان و بازرگانان کشورهای منطقه و البته بازرگانان نیست.
 استاندار گلستان تصریح کرد: خوشبختانه در بخش سرمایه گذاری برای پروژه ریلی اینچه برون گنبد آزادشهر شاهرود گزینه های مختلف فرا روی استان قرار دارد ؛که از آن جمله می توان به آمادگی ذوب آهن اصفهان در مشارکت  در اجرای این طرح ، امضای تفاهم نامه با سرمایه گذاری چینی و البته کنسرسیوم مشترک از فعالان بخش خصوصی عضو اتاق بازرگانی گلستان اشاره کرد تا هر چه سریعتر این مصوبه رئیس جمهور اجرایی شود.
 زنگانه تاکید کرد: برای اجرایی شدن این مصوبه دست یاری به سوی همه نمایندگان و دلسوزان گلستانی دراز خواهیم کرد و اجازه نخواهیم داد این مطالبه به حق مردم ابتر بماند .
وی اضافه کرد: احداث این مسیر می‌تواند زمینه افزایش تبادلات تجاری و مراودات بین ایران و کشورهای آسیایی است را فراهم کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha