از برگزاری آیین گرامیداشت آزادسازی مهران تا میزبانی مسابقات بین المللی شطرنج ایلام

ایلام - ایرنا - برگزاری آیین گرامیداشت سالروز آزادسازی مهران، حضور رییس سازمان بسیج مستضعفان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در استان و برگزاری مسابقات بین المللی شطرنج از جمله اخبار قابل توجه ایلام در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هفته گذشته همزمان با سالروز گرامیداشت ازادسازی مهران در سال ۶۵ مراسمی در این شهرستان با حضور رییس سازمان بسیج مستضعفان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شد.

سردار غلامرضا سلیمانی در این مراسم گفت: عراق با آشغال مهران سعی داشت این شهر را به خاک کشور خود ضمیمه کند اما با صدور فرمان تاریخی امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه مهران باید آزاد شود، عملیات و مقدمات ازادسازی این شهر بلافاصله صورت گرفت و مهران بعد نزدیک ۲ ماه عملیات آزاد شد و اکنون به گذرگاه و معبر اصلی تردد زائران اربعین و عتبات عالیات و محل فعالیت تجار و بازرگانان تبدیل شده است.

سردار سلیمانی همچنین در ایین اهدای ۲۴۰ سری جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت بنیاد خیریه آبشار عاطفه ها به مناسبت گرامیداشت آزاد سازی مهران نیز شرکت کرد.

حسن بهرام نیا استاندار ایلام هم در آیین سالروز گرامیداشت ازادی مهران اظهار داشت: امروز مهران دروازه عتبات عالیات و گرانیگاه اربعین و میزبان زائران کربلای معلی است و مهران مفتخر به کانون مرکزی اربعین است ، تراز فرهنگی و شخصیتی مردم مهران بالاست و در دولت کار و کرامت در راستای ایجاد عدالت در مناطق محروم تلاش می کند.

از محل سفر ریاست جمهوری  ۲۱۰ میلیارد تومان اعتبار و ۹۰ میلیارد تومان از محل تملک دارایی اختصاص یافته است و ۶ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت های قلاویزان، سه میلیارد تومان برای تجهیز  و تکمیل ورزشگاه، ۲ میلیارد تومان برای پل زائر و ۶ میلیارد تومان برای پارک و  زیباسازی مهران در نظر گرفته شده است.

محمدسبحان حسنی معاون سیاسی ، امنیتی استاندار ایلام در جریان بازدید از مسیر اربعین ایلام - مهران با بیان اینکه خروج انفرادی از مرز مهران به هیچ وجه امکان پذیر نیست، گفت: خروج زائران ایرانی از مرز مهران تنها در قالب کاروان های حج و زیارت میسر است و تکمیل تونل بهسازی مسیر ایلام به صالح آباد تا قبل از ایام اربعین باید انجام شود.

استان ایلام برای اولین بار میزبان مسابقات شطرنج جام آلامتو به مناسبت گرامیداشت آزاد سازی مهران است و این مسابقات با حضور هفت کشور آذربایجان، ارمنستان، عراق، افغانستان، گرجستان، ترکیه و دانمارک با بیش از ۲۰۰ شطرنج باز به مناسبت آزادسازی مهران برگزار می شود.

این مسابقات یادواره آزادسازی مهران با بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال جایزه نقدی در ۲ جدول ۱۸۰۰ برگزار می شود.

همچنین در حاشیه برگزاری این دوره از مسابقات نمایشگاه صنایع دستی نیز در حال برگزاری است.

محمدسبحان حسنی معاون سیاسی ، امنیتی استاندار ایلام با در آیین بزرگداشت فاجعه هفت تیر بیان اینکه ۱۷ هزار نفر در کشور قربانی ترور توسط گروه های تروریستی و ضد انقلاب هستند، گفت: از این تعداد ۳۳ نفر مربوط به ایلام است.

هفته گذشته گرد و غبار غلیظ بار دیگر هوای استان ایلام را آلوده ساخت و غلظت ریزگردها در شهرستان مهران به بیش از ۲۵ برابر حد مجاز و دید افقی به کمتر از ۱۰۰ متر رسید و غلظت این توده باعث تعطیلی ادارات شهرستان مهران شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha