۸ تیر ۱۴۰۱، ۲۳:۲۱
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 84806631
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۱۰۰ میلیارد تومان از سوی دولت برای پروژه های خیرین اختصاص یافت

زنجان - ایرنا - معاون سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: رییس جمهور، رئیس سازمان برنامه و بودجه و خیرین کمک حال تکمیل پروژه‌ها هستند تا پروژه‌های نیمه تمام تکمیل و در اولویت ساخت قرار گیرند و در این راستا دولت ۳۱۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه های خیرین اختصاص داده تا زودتر تمام شود.

به گزارش چهارشنبه شب خبرنگار ایرنا، حمیدرضا تقی پور در حاشیه مراسم تکریم و معارفه مدیرکل نوسازی مدارس استان زنجان  در جمع خبرنگاران با بیان اینکه  خیرین سال ها است که در حوزه مدرسه سازی کمک حال سازمان نوسازی مدارس هستند، افزود: مشکلاتی که در حوزه خیرین داریم، بحث تعهداتی است که دولت باید انجام دهد چون خیرین  ۳۰ تا ۵۰ درصد مشارکت می‌کنند البته خیرینی نیز هستند که تمام فرایند پروژه مدرسه سازی را انجام می‌دهند.

وی  اضافه کرد: طبق قانون، دولت نیز باید مابقی تعهد ۵۰ درصدی را در خصوص مدرسه سازی انجام  و تکمیل کند که در سال های گذشته دولت گاهی بنا به مشکلات و مسائل اقتصادی و مالی بخوبی نمی‌توانست متعهد شود و پروژه ها را انجام دهد.

معاون سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور ادامه داد: مجتمع ها، شهرک ها و انبوه سازان عمدتا بزرگترین چالش کشور هستند که موجب شده است سرانه آموزشی کمتر باشد و به این دلیل است که بخش بزرگی از زمین و فضا تصاحب می‌شود و در آن چهارچوب سرانه آموزشی در نظر گرفته نمی‌شود که یک نوع تخلف بشمار می‌رود و باید در این امر شهرداران و راه شهرسازی استان ها  به این زمینه ورود جدی کنند.

تقی پور افزود: طی نامه ای  به معاون اول رئیس جمهور به وزارت راه و شهرسازی انجام گرفته تا در خصوص ترک فعل های انجام شده بررسی و ارزیابی ها انجام گیرد تا شاهد آن نباشیم که هرگونه مجوزی برای اینگونه انبوه سازان و شهرک سازی و غیره صادر شود و بلکه باید بر اساس استانداردهای آموزشی باشد.

وی با اشاره به موضوع ایمنی و نامن بودن مدارس نیز گفت: این موضوع در مدارس بحث پیچیده ای است و  مسوولیت بررسی و ارزیابی ایمن و ناایمن بودن مدارس با سازمان آتش نشانی است و اینکه گفته می‌شود مدارس ایمن یا ناایمن هستند دارای مولفه های مختلف است.

این مسوول ادامه داد: مدارس ناایمن به این معنی نیست که مدرسه ناایمن تخریب  شود، بلکه ایمنی دارای شاخصه هایی است و اگر هم بگویم که تمامی مدارس هم ایمن هستند یک حرف و ادعا است.  

تقی پور  با اشاره به اینکه  موضوع مدارس ناایمن مربوط به مدارس گذشته است، افزود:  مدارس در حال ساخت امروزی‌ از با کیفیت ترین سازه ها در ایران  بوده  و ما مشکل عدم ایمنی نداریم.

وی  یادآوری کرد: مدارس فرسوده نیز تفکیک بندی و طبقه بندی  می شوند، چرا که ایمنی مدرسه و جان دانش‌آموزان خط قرمز سازمان نوسازی است.

این مسوول با بیان اینکه پروژه هایی در دست اجرا برای معلولین و دانش آموزان با نیاز ویژه داریم، خاطر نشان کرد: برای دانش‌آموزان بهبود یافته و به مدارس عادی برای ادامه تحصیل می‌روند نیز موارد مناسب سازی را در مدارس عادی در نظر می‌گیریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha