۸ تیر ۱۴۰۱، ۱۵:۵۵
کد خبرنگار: 1357
کد خبر: 84806339
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

قطع ارتباط واشنگتن و مسکو درباره آرایش نظامی اروپا

تهران-ایرنا- در شرایطی که از گذشته دور، واشنگتن و مسکو آرایش نظامی ارتش‌های خود در اروپا را هماهنگ می‌کردند، یک روزنامه کانادایی به نقل از مقامات آمریکا گزارش داد که کاخ سفید دیگر در این ارتباط با کرملین گفت‌وگویی نداشته است.

به گزارش ایرنا، روزنامه کانادایی «نشنال پست»، روز چهارشنبه در گزارشی به نقل از یک مقام ارشد دولت آمریکا نوشت: واشنگتن با مسکو درباره تغییرات اعمال‌شده در آرایش نیروهایش در اروپا مذاکره نکرده و لزومی برای انجام چنین کاری نمی‌بیند.

این روزنامه انگلیسی‌زبان در ادامه همچنین با اشاره به چالش‌های ناتو به نقل از این منبع آگاه در دولت آمریکا نوشت: از سال ۲۰۱۰ تاکنون، این اولین‌ بار است که چین و روابط فزاینده آن با روسیه به عنوان یک چالش نظام‌مند در راهبرد جدید ناتو مطرح می‌شود.

روابط ناتو و روسیه بعد از شروع عملیات ویژه مسکو در اوکراین به تیرگی گرایید. اگرچه کی‌یف عضو ناتو نیست اما روابط تنگاتنگی با اعضای اصلی این پیمان دارد.

حمایت گسترده تسلیحاتی، مالی و دیپلماتیک ناتو از کی‌یف نشان دهنده نگرانی این پیمان نظامی از احیای اتحاد جماهیر شوروی سابق است.

رئیس‌جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه(دوم اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

وی سه روز پس از آن در روز پنجشنبه ۵ اسفند آغاز عملیات نظامی ویژه علیه اوکراین را اعلام‌کرد و روابط پرتنش مسکو-‌کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضع‌ داد.

درگیری‌ها در اوکراین و نیز واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha