کنترل اعتیاد مستلزم هم‌افزایی تمامی نهادها است

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: بدون تردید کنترل و کاهش معضلات سوءمصرف مواد مخدر و ریشه‌کنی اعتیاد در جامعه، مستلزم هم‌افزایی همه نهادهای حاکمیتی، تقنینی، قضایی و اجرایی است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، جواد قناعت روز یکشنبه در پیامی به مناسبت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر افزود: کنترل، کاهش و ریشه‌کنی اعتیاد طبق فرمایش مقام معظم رهبری بیش از هرچیز، همراهی و مساعدت همه جانبه مردم را می‌طلبد.

وی بیان کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی)، یکی از مسایل اساسی که می‌تواند خلاف این تحرک «شور و نشاط جوان‌ها» عمل کند مواد مخدر است، دشمنان تلاش می‌کنند جوانان ما را اسیر کنند، حالت تخدیرشدگی، بی‌تفاوتی و زمین‌خوردگی را به جوانان ما تحمیل کنند، اما آنکه اول از همه در مقابل این مسئله باید بایستد، در درجه اول خود جوانان هستند.

استاندار خراسان جنوبی در این پیام گفت: البته مسئولان مربوطه نیز وظیفه دارند، اما هیچ عاملی به قدر عامل درونی یعنی مردم نمی‌تواند در مقابل این انحرافات بایستد.

وی بیان کرد: بلیه شوم و خانمان سوز اعتیاد به مواد مخدر و روانگردان‌ها، به عنوان ام‌الجرایم، از مهمترین آسیب‌های اجتماعی است که زمینه ساز دیگر معضلات و مشکلات بوده و بهداشت، سلامت و اخلاق جامعه را به شدت تحت تأثیر قرار می‌دهد.

قناعت اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران، اگر چه با تقدیم بیش از سه هزار و ۸۰۰ شهید، حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ جانباز و کشف بیشترین حجم مواد مخدر در سه سال اخیر، پرچمدار مبارزه با مواد مخدر در دنیا شناخته شده و اقدامات مقابله‌ای ارزنده‌ای را در زمینه پیشگیری از آسیب‌های این معضل در دست اجرا دارد، اما به واسطه همجواری با افغانستان این اصلی‌ترین منبع کشت، تولید و توزیع مواد مخدر و نیز فعالیت‌های مجرمانه سازمان یافته در معرض بیشترین خسارت‌های انسانی و عواقب مخرب ناشی از قاچاق مواد مخدر و اعتیاد قرار دارد.

وی ادامه داد: در این میان، جوانان کشور به عنوان نیروهای مولد و پشتوانه آینده، جزو اولین قربانیان این سوداگری محسوب می‌شوند.

وی تصریح کرد: اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و جانبازان سرافراز جبهه مبارزه با مواد مخدر در استان، تلاش‌های ایثارگرانه همه‌ دست اندرکاران این عرصه خطیر و پیچیده را پاس داشته و با قدردانی از اقدامات دستگاه‌ها و نهادهای متولی، نیروهای نظامی، انتظامی، امنیتی، قضایی، رسانه‌ای و اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در راستای کنترل این آسیب اجتماعی در خراسان جنوبی، سلامتی و توفیق روز افزون همگان را از درگاه ایزد منان مسئلت دارم.

استاندار خراسان جنوبی گفت: امید که در سایه توجهات حضرت ولیعصر(عج) به زودی شاهد جامعه‌ای پاک و عاری از هرگونه بدی و پلیدی باشیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha