سنجش سلامت نوآموزان مازندرانی از هفتم تیرماه آغاز می‌شود

ساری – ایرنا – رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی مازندران از آغاز اجرای طرح سنجش سلامت دانش آموزان ورودی پایه اول دبستان و همچنین نوآموزان پیش‌دبستانی این استان خبر داد .

محمد جعفری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه طرح سنجش سلامت نوآموزان از هفتم تیرماه جاری در ۳۳ پایگاه از پیش تعیین شده آغاز خواهد شد و تا ۳۱ شهریورماه امسال نیز ادامه خواهد داشت، اظهار داشت: پیش بینی می شود در سال تحصیلی جدید بیش از ۴۷ هزار دانش آموز ورودی پایه اول دستان و همچنین نوآموزان پیش‌دبستانی مورد ارزیابی سنجش سلامت قرار بگیرند.
وی با بیان اینکه ارزیابی جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان از روز سه شنبه فتم تیرماه در پایگاه های سنجش نوع " الف"  شروع خواهد شد و کار پایگاههای نوع " ب " نیز یک هفته بعد آغاز خواهد شد، گفت: پایگاههای نوع "الف و ب" از نظر ارایه خدمات تفاوتی ندارند و این تقسیم بندی تنها براساس آمارجمعیتی مناطق و پرسنلی که ارایه خدمات می‌دهند صورت گرفته است.
وی افزود : والدین برای سنجش سلامت دانش‌آموزان و نوآموزان خود باید با در دست داشتن اصل و کپی شناسنامه خود و فرزندشان و همچنین کارت واکسن کودک به نزدیک‌ترین مدرسه محل سکونت خود مراجعه کنند تا پس از ارایه مدارک مورد نیاز به مدیر مدرسه، در سامانه سنجش ثبت‌نام اولیه شوند..
رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی مازندران تصریح کرد : نوبت دهی به خانواده‌ها پس از ثبت‌نام اولیه از طریق رسال پیامک تلفنی انجام خواهد شد و مدیر مدرسه نیز پس از نوبت دهی، آدرس پایگاه سنجش سلامت را در اختیار خانواده ها قرار می دهد.
جعفری، سنجش سلامت برای تمام نوآموزان را اجباری دانست و گفت : نوآموزانی که در این طرح بدون مشکل ارزیابی شوند برای ثبت نام به مدارس عادی هدایت می شوند و نوآموزانی که مشکوک به مشکلاتی درهر یک از زمینه‌ها باشند جهت تکمیل پرونده سلامت به مراکز تخصصی ارجاع داده خواهند شد.
وی به والدین توصیه کرد قبل از مراجعه به پایگاه‌های سنجش سلامت نوآموزان، با مراجعه به مراکز بهداشت روند واکسیناسیون کودکان خود را تکمیل کنند و در غیر این صورت نوآموزان مورد سنجش سلامت قرار نخواهند گرفت.
مازندران در سال تحصیلی جاری بیش از ۵۲۰ هزار دانش‌آموز دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha