کارگاه‌های تابستانی کانون پرورش فکری مازندران امسال حضوری برگزار می‌شود

ساری – ایرنا - مدیرکل کانون پرورش فکری مازندران گفت که کارگاه‌های تابستانی کانون پرورش فکری این استان پس از دو تابستان کرونایی امسال به صورت حضوری برگزار می‌شود و ۳۶۰ فعالیت فرهنگی، هنری، ادبی، دینی و علمی هم برای کودکان و نوجوانان مازندران طراحی و پیش‌بینی شده است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران، محمدعلی یزدان‌شناس اظهار کرد: پس از برگزاری چندین دوره کارگاه‌های مجازی در دوران کرونا، امسال کارگاه‌های ویژه فصل تابستان اغلب به صورت حضوری و در برخی موارد مجازی برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: امسال ۳۶۰ کارگاه در ۲۸ مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری مازندران در قالب طرح اوقات فراغت تابستانه برگزار می‌شود که ۳۵۵ کارگاه به صورت حضوری و ۵ کارگاه به صورت مجازی ویژه  گروه‌های سنی ۴ تا ۱۸ سال طراحی شد. ثبت‌نام برای حضور در این کارگاه‌ها نیز در همه مراکز کانون آغاز شده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری مازندران خاطرنشان کرد: «هنرهای تجسمی» شامل نقاشی، طراحی، خوشنویسی، کلاژ(تکه‌چسبانی)، اوریگامی(کاغذوتا)، انواع کاردستی، سفال‌گری، عکاسی، «هنرهای نمایشی» اعم از بازیگری، فیلم‌سازی، عروسک نمایشی، پویانمایی، سرود، موسیقی کودک، شطرنج، خودباوری و هوش هیجانی از جمله کارگاه‌های تخصصی تابستان ۱۴۰۱ هستند.

به گفته یزدان‌شناس، ارائه آموزش‌های ادبی شامل شعر، داستان، خوانش متون ادبی، شاهنامه‌خوانی و حافظ‌خوانی، هنر قصه‌گویی و اجرا، فن بیان، نجوم کانون در قالب کارگاه‌های تخصصی و عمق‌بخشی به دانش و آگاهی‌های علمی و ادبی مخاطبان از اهداف برگزاری این کارگاه‌هاست.

این مسؤول با اشاره به برپایی کارگاه‌های عمومی در مراکز فرهنگی هنری سراسر استان ‌گفت: کتاب‌خوانی، قصه‌گویی، شناخت سرزمین، مفاخر، مشاغل و وقایع و آشنایی با قرآن و احادیث نیز از جمله کارگاه‌های سازنده‌ای هستند که رایگان برای اعضای مراکز فرهنگی هنری کانون مازندران برگزار می‌شوند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران، رسالت کانون را ارائه خدمات‌ هرچه بهتر به مخاطبان، نشاط‌بخشی و توانمندسازی آینده‌سازان ایران اسلامی عنوان کرد و افزود: علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت‌نام و کسب آگاهی بیش‌تر از فعالیت‌ها و برنامه‌ها به مراکز فرهنگی هنری شهرستان خود مراجعه کنند. برای آگاهی از نشانی مراکز نیز می‌توانند به نشانی اینترنتی https://mazandaran.kpf.ir/  قسمت مراکز کانون مراجعه و سپس استان  و شهرستان مورد نظر را جست‌وجو کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha