۱ تیر ۱۴۰۱، ۱۴:۵۶
کد خبر: 84796562
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حل مشکل ۴ ساله گلخانه توت فرنگی شهرستان دماوند

دماوند _ ایرنا _ فرماندار شهرستان دماوند دستور رفع مشکل ۴ساله گلخانه کشت توت فرنگی‌ در روستای چنارشرق شهرستان را صادر کرد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا  از روابط عمومی فرمانداری شهرستان دماوند، رضا طاهرخانی فرماندار شهرستان دماوند به همراه روسای ادارات جهاد، صمت و امور منابع آب شهرستان از گلخانه هیدروپونیک دکتر عمرانی، واقع در روستای چنار شرق از توابع بخش مرکزی شهرستان دماوند بازدید کرد.
فرماندار شهرستان دماوند در این بازدید با اشاره به دستور مقام معظم رهبری در خصوص توجه به شعار سال، به اهمیت پروژه های گلخانه ای اشاره کرد و گفت: اجرای  این طرح ها می تواند به کاهش مصرف انرژی و اشتغال روستائیان کمک کند؛ در رفع موانع تولیدکنندگان مدیران دستگاه های اجرایی باید خود پیشگام باشند.

فرماندار شهرستان دماوند ادامه داد: بیشترین مشکلات واحد های تولیدی ناهماهنگی بین دستگاه های خدمات رسان مانند تخصیص آب ، برق و گاز بوده و با رایزنی هایی که انجام شد سعی در برطرف کردن اینگونه مشکلات این عزیزان داریم.

وی افزود: یکی از این واحد های تولید، گلخانه توت فرنگی در منطقه چنار شرق است که مشکل گاز رسانی داشتند و با پیگیریهای به عمل آمده این مشکل برطرف شده و تا شهریور ماه گازرسانی به این واحد انجام میشود و یکی دیگر از مشکلات این تولید کننده تخصیص آب کشاورزی است که با هماهنگی بین امور آب و جهاد کشاورزی بررسی و حل خواهد شد.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان دماوند اضافه کرد: این گلخانه ۱۰ هزار متری در زمینی به مساحت ۳۵ هزار  متر مربع از پنج سال گذشته آغاز به کار کرده که با وجود مشکلات بعد از دو سال تعطیل شده واز چرخه تولید خارج شده است.

حیدری افزود: با برطرف شدن مشکلات این واحد تولیدی و شروع به کار سالانه بین ۵۰ تا ۱۰۰ تن تولید توت فرنگی خواهد داشت و ۱۲۰ نفر شغل مستقیم و غیر مستقیم ایجاد  خواهد کرد.
شایان ذکر است از مشکلات پیش روی این گلخانه تخصیص و افزایش میزان آب کشاورزی جهت تولید بود که در طی ۴ سال گذشته محقق نشده که در بازدید امروز مسئولان، دستورات لازم در این خصوص صادر شد.
گفتنی است گلخانه هیدروپونیک‌ دکتر عمرانی در سال ۱۳۹۶ در روستای چنار شرق از توابع بخش مرکزی شهرستان دماوند در زمینی به مساحت ۳,۵ هکتار تاسیس شد که یک هکتار از آن زیر کشت توت فرنگی بوده است و در صورت آغاز به کار مجدد آن پس از ۴ سال روزانه حدوداً ۱۰ تن تولید توت فرنگی خواهد داشت و برای ۲۵۰۰ نفر نیز به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغال زایی خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha