مسجد و آب انبار شهید ثالث قزوین به شکل مشارکتی مرمت می‌شود

قزوین-ایرنا- مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی قزوین گفت: بنای تاریخی مسجد و آب انبار شهید ثالث قزوین به صورت مشارکتی با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه مرمت می‌شود.

علیرضا خزائلی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:در بازدید به همراه مدیرکل اوقاف و امور خیریه از مسجد و آب انبار شهید ثالث و با توجه به وضعیت این مکان تاریخی، مقرر شد به شکل مشارکتی این بنا مورد مرمت و ساماندهی قرار بگیرد.

این مسوول گفت: در راستای تفاهم نامه بین وزارت میراث فرهنگی و سازمان اوقاف و امور خیریه به منظور اجرای طرح های مشترک در راستای صیانت از آثار و بناهای تاریخی از جمله بقاع متبرکه، همکاری های مشترکی بین دستگاه های تابعه این وزارتخانه و سازمان در استان قزوین تعریف، عملیاتی و اجرایی شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان قزوین اظهار داشت: طرح مرمت بقعه امامزاده حسین(ع) از جمله این همکاری های مشترک بوده است که از جمله پروژه های بزرگ مرمتی کشور به شمار می رود که همچنان ادامه دارد.

خزائلی با بیان اینکه مرمت بناهای تاریخی به شکل مرحله ای انجام می شود و با توجه به قدمت این گونه بناها معمولا در هر دوره یا چندسال یکبار نیازمند ساماندهی و مرمت است، یادآور شد: امیدواریم بتوانیم طرح های جدید مرمتی دیگری را نیز با همکاری بین دو دستگاه کلید بزنیم و از ظرفیت های اداره کل اوقاف و امور خیریه برای صیانت از بناهای تاریخی وقفی و بقاع متبرکه استفاده مناسب داشته باشیم.

مسجد شهید ثالث قزوین از بناهای دوره قاجار در خیابان مولوی، روبروی کوچه موسوم به 'دیمج' واقع شده و آب انبار آن نیز بین دهنه بازار کیالان قزوین و دهنه دیمج قرار دارد.

 شهادت مرحوم ملا محمدتقی برغانی از مشاهیر و مجتهدین ایران (به سال ۱۱۸۳ هجری قمری) نیز در همین مسجد صورت گرفته است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha