نهادهای فرهنگی خراسان رضوی تفاهم‌نامه همکاری امضاء کردند

مشهد- ایرنا- تفاهم نامه همکاری سازمان تبلیغات اسلامی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، بسیج دانشجویی، جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان خراسان رضوی و سپاه امام رضا (ع) با رویکرد هم افزایی برای ورود به موضوعات فرهنگی، روز دوشنبه در مشهد به امضاء رسید.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در این نشست خبری با اشاره به سالروز تاسیس این نهاد در اولین روز از تیرماه سال ۱۳۶۰ و به فرمان رهبر کبیر انقلاب اسلامی، گفت: هدف این سازمان، اطلاع رسانی دینی و تبیین اسلام ناب محمدی است.

حجت الاسلام هادی صاحبقرانی افزود: در راستای نیل به اهداف فرهنگ انقلابی و استفاده از ظرفیت بالقوه در مسیر ایجاد جامعه دینی باید عملیات فرهنگی مشترکی با رویکرد هم افزایی در سطح استان صورت می‌گرفت تا شاهد نتایج امید آفرین در راستای منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی باشیم.

وی ادامه داد: از این ظرفیت باید در مسیر ترویج و گسترش اسلام و  بستر سازی حکومت توحیدی که امام راحل (ره) بر آن تاکید داشتند، استفاده شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی اظهار کرد: در این تفاهم نامه رصد و شناسایی مسائل فرهنگی در سطح استان و شهرستان ها، همکاری و هم افزایی در راستای تشکل های مردمی و حلقه های میانی برای حل مشکلات کشور و استان، رشد و توسعه موضوعات فرهنگی، هنری، اجتماعی و دانشگاهی برای شناسایی و حل مشکلات به صورت محله محور و همچنین عملیات مشترک اجتماعی و فرهنگی مورد تاکید قرار گرفته است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز گفت: حلقه مفقوده در استان هم افزایی است زیرا سبب می شود تا جریان مردمی حوزه فرهنگ در استان تقویت شود.

آنچه در ظرفیت دستگاه های مختلف است جمع شود تا این برنامه علاوه بر مشهد در سایر شهرستان های استان نیز برای محرومیت زدایی شود.

محمد حسین زاده افزود: مجموعه ها و دستگاه های مختلف دارای ظرفیت‌های متفاوتی هستند و باید با در کنار هم قرار گرفتن، سعی شود مشکلات مختلف حوزه فرهنگ در جامعه به خوبی حل شود.

وی ادامه داد: هر کدام از سازمان ها در گذشته و به صورت جدای از دیگران دست به اقداماتی می‌زد و اکنون ضمن در کنار هم قرار گرفتن نهادهای مختلف، باید سعی در هم افزایی بیشتر شود.

معاون فرهنگی سپاه امام رضا (ع) نیز اظهار کرد: امروز و در آستانه گام دوم انقلاب شاهد رویش جوانه هایی هستیم که در هر محله و منطقه ای حضور دارند و هر کدام سهمی برای پیشرفت این انقلاب را بر دوش دارند.

محمد جواد ابراهیمی پور عنوان کرد: جوانان قرار است تا پرچمی که نسل اول انقلاب به همراه داشته است را به دست گیرد و و برای انجام و پیشبرد اهداف نظام نیاز به حضور نیروهای تازه نفس وجود دارد.

وی گفت: با توجه به هجمه فرهنگی و رسانه ای دشمن، ما نیز باید اقدام موثری انجام دهیم و بر همین اساس استفاده از حلقه‌های میانی برای حل مشکلات، نقطه قوت این هم افزایی است.

دبیر ستاد جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی خراسان رضوی هم بیان کرد: مسئله محوری، دغدغه انقلاب و بیانیه گام دوم است که راهکار آن با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی، استفاده از حلقه‌های میانی است.

سید رضا موسوی ادامه داد: رویداد "پیشگام" که با حضور افراد دغدغه مند برای حل مشکلات هر منطقه و استان، نیز یک نقطه کانونی است زیرا عصاره بیانیه گام دوم بر قیام مردم با محوریت جوانان تنظیم شده است.

جانشین بسیج دانشجویی خراسان رضوی  نیز اظهار کرد: بر اساس رهنمود معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران، دانشگاه مبدا تحول در جامعه است و اگر فرهنگ در دانشگاه اصلاح شود، جامعه نیز اصلاح خواهد شد.

صادق حسنی مقدم با اشاره به اینکه مسئله فرهنگ تکوینی و سیستمی است، گفت: کار فرهنگی دارای متغییرهای مختلف است و در کنار هم قرار گرفتن دستگاه ها می تواند خلاء هایی که اکنون وجود دارد را از بیین ببرد.

وی افزود: ظرفیت بسیج دانشجویی این امکان را فراهم آورده است تا با استفاده از جامعه جوان و با انگیزه، نگاهی نو به مسائل داشته باشد و با ایجاد شبکه سازی زمینه ساز تحول شود.

در ادامه این نشست مدیر مرکز آموزشی گام از آغاز مرحله ششم طرح پیشگام در استان خراسان رضوی خبر داد و بیان کرد: در مسیر پیشرفت همیشه موانعی وجود دارد که برای عبور از آن همراهی مردم و مسوولان لازم است و همچون مسئولیت پذیری که در ابتدای انقلاب اسلامی ایران وجود داشت که منجر به حرکت های بزرگی همچون جهاد سازندگی شد، اکنون نیز باید چنینی اقداماتی صورت گیرد.

محمدرضا قلی‌زاده گفت: در رویداد پیشگام سعی شده است تا دغدغه مندان هر منطقه و بر اساس نیازهایی که در محدوده خود شناسایی می‌کنند بتوانند آموزش هایی را ببیند و با تبدیل نیاز به مسئله نسبت به حل آن اقدام کنند.

وی با اشاره به تجربه موفقیت آمیز این طرح در چند استان دیگر ادامه داد: رویداد پیشگام، فضایی برای جوانان، طلاب و سایر دغدغه مندان ایجاد میشود  تا با کمک برخی استادان برجسته برای حل مسائل ملی، مسیر حل‌مسئله را طی کنند. بر همین اساس پس از ثبت نام اولیه حدود ۴۰ هسته شامل ۱۵۰ نفر برای شرکت در این رویداد انتخاب می‌شوند.

 مدیر مرکز آموزشی گام بیان کرد: تیم‌ها بعد از گذراندن کارگاه‌های آموزشی به صورت هدفمند بر مسائل تمرکز کرده و با توجه به آموزش‌هایی که فرا گرفته اند علت‌های اصلی آن را شناسایی کرده و برای رفع آن گام بر می دارند.

او با اشاره به اینکه در این طرح افراد به عنوان کنشگر اجتماعی توانمند می شوند، گفت: این رویداد بهانه ای برای حرکت جوانان و ایجاد رقابت بین آنها است و از سوی دیگر فرهنگ رشد یک کنشگر اجتماعی برای پیشرفت استان خود را فرا می‌گیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha