تنها ۹ استخر در خوزستان مجوز فعالیت دارند

اهواز - ایرنا - رییس هیات شنا، شیرجه و واترپلو خوزستان گفت: تنها ۹ استخر مجوز دار در استان مجوز فعالیت دارند.

بابک حسامیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: برخی از این استخرها، بر اساس قوانین و مقررات در سامانه فدراسیون، درخواست مجوز بازگشایی کردند که به پرونده‌های آنها رسیدگی شد همچنین پرونده پنج استخر دیگر هم ارسال شده اما مدارکشان ناقص است.

وی افزود: استخرهای سرپوشیده آزادی و موج (ماهشهر )، استخر مجموعه فرهنگی ایثار، شهید فرید فریدنیا، شرکت توسعه نیشکر، دانشگاه شهید چمران، کارون و شهید بابک معتمد (اهواز) و استخر انقلاب شهدای تاجبخش (گتوند) دارای مجوز فعالیت هستند.

رییس هیات شنا، شیرجه و واترپلو خوزستان با بیان اینکه حدود ۱۵۰ استخر در استان فعالیت می‌کنند گفت: این استخرها مجوز فعالیت نداشته و باید نسبت به گرفتن مجوز اقدام کنند. 

وی ادامه داد: استخر خصوصی به استخری گفته می‌شود که یک نفر مالک و حداکثر ۲ مهمان از آن استفاده کنند؛ اگر تعداد افراد بیشتر باشد، آن استخر جنبه عمومی دارد. به عنوان مثال استخرهایی که در ساختمان ها هستند برای استفاده مالک و ۲ مهمان با وجود نجات غریق مشکلی ندارند.

حسامیان گفت: در سامانه فدراسیون یک بند وجود دارد که از طریق آن استخرداران می‌توانند مجوز قبلی خود را بارگذاری کنند.

وی افزود: مالکان استخرهای غیرمجوز دار، ابتدا به اداره کل ورزش و جوانان و سپس به اماکن معرفی می‌شوند و در نهایت آنها می‌توانند نسبت به تذکر، اخطار یا پلمب استخر اقدام کنند.

به گزارش ایرنا حدود ۳۰۰ ورزشکار سازمان یافته در قالب بیش از یک هزار و ۲۰۰ باشگاه ورزشی در خوزستان فعالیت می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha