قطعه یک آزاد راه تهران - شمال سالانه ۸۶ میلیون لیتر مصرف بنزین را کاهش داده است

کرج - ایرنا - استاندار البرز گفت: اکنون با بهره برداری از قطعه آزاد راه تهران - شمال در ششم اسفند ماه ۱۳۹۸ با صرفه جویی سالانه ۸۶ میلیون لیتری بنزین در این مسیر همراه بوده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مجتبی عبداللهی روز شنبه  در بازدید از روند پیشرفت قطعه  ۲ آزاداره تهران-شمال در حوزه استان البرز با بیان اینکه قطعه ۲ این پروژه به طول ۲۲ کیلومتر در حوزه استان البرز قرار دارد، افزود:قطعه مناطق یک و ۲ آزادراه تهران - شمال در مجموع سالانه ۱۰۰ میلیون لیتر کاهش مصرف بنزین را همراه دارند.

استاندار البرز بیان داشت: ارتقای ایمنی، کاهش زمان سفر و مصرف سوخت مزایای بهره برداری از آزادراه تهران - شمال محسوب می شود.
وی ادامه داد: اکنون با استفاده از قطعه یک آزادراه مسافت سفر از تهران به شمال ۶۰ کیلومتر کاهش یافته و با بهره برداری از قطعه ۲ حدود هفت کیلومتر دیگر نیز از این مسیر کاسته می شود.
عبداللهی افزود: قطعه ۲ آزاد راه تهران - شمال  به ۲ باند رفت و برگشت تقسیم شده و طبق زمانبندی پیمانکار، مسیر رفت زودتر تکمیل شده و زیربار ترافیک می رود.
استاندار البرز یادآورشد: اکنون هر ۲ باند قطعه ۲ این آزاد راه به میزان ۵۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و طبق برآوردهای اعلام شده از سوی پیمانکار برای تکمیل به حدود ۱۴ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
وی با اشاره به تاثیر بسزای این پروژه در کاهش ترافیک جاده کرج - چالوس، افزود: ضرورت دارد که مدیران در حوزه های مربوطه به وظایف و تکالیف خود در این پروژه آگاه بوده و نهایت همراهی را نیز داشته باشند.

استان البرز دارای یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر آزاد راه، بزرگراه، راه اصلی و فرعی است و ۱۸ درصد ترافیک جاده ای کشور مربوط به راه‌های این استان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha