۲۸ خرداد ۱۴۰۱، ۱۴:۵۰
کد خبرنگار: 2055
کد خبر: 84792508
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گزارشگر ویژه سازمان ملل خواستار احترام به حقوق زنان در افغانستان شد

تهران- ایرنا- گزارشگر ویژه شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد با اعلام این خبر که تا ماه سپتامبر گزارش خود درباره وضعیت حقوق بشر افغانستان را به شورای حقوق بشر تحویل خواهد داد، خواستار اقدامات عملی حکومت طالبان در خصوص احترام به حقوق زنان در این کشور شد.

به گزارش روز شنبه ایرنا، بنت در یک گفت وگو با شبکه طلوع نیوز اعلام کرد: گزارش کامل در باره اوضاع حقوق بشری در افغانستان تا ماه دسامبر سال جاری میلادی(حدود یک ماه و نیم دیگر) تکمیل و به شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد ارائه خواهد شد تا تصمیم های لازم در این خصوص اتخاذ شود.

به گزارش ایرنا، چند روز قبل جمعی از شخصیت های دینی ولایت بادغیس افغانستان در راستای حمایت از حقوق دختران، با تاکید بر اینکه آموختن علم بر مرد و زن فرض است، خواستار بازگشایی مدارس دخترانه با رعایت حجاب اسلامی شدند.

این شخصیت ها با تاکید بر آموزش دختران، خواهان بازگشایی مدارس به روی دختران بالاتر از کلاس ششم، شدند. این افراد در مراسم گشایش شورای علمای بادغیس، تاکید کردند که دختران همانند پسران حق دارند در کنار علوم دینی، علوم رایج عصر را بیاموزند و به جامعه خود خدمت کنند.

گزارشگر ویژه سازمان ملل خواستار احترام به حقوق زنان در افغانستان شد

ریچارد بنت با اشاره به اهمیت فعالیت زنان در پیشبرد اقتصاد افغانستان گفت: متوقف شدن فعالیت اقتصادی زنان افغان در جامعه، موجب زیان یک میلیارد دلاری به اقتصاد این کشور شده است.

وی با ابراز نگرانی از وضعیت حقوق زنان و دختران افغانستان، مدعی شد که اوضاع حقوق بشر در این کشور نسبت به قبل بدتر شده است و مسئولان حکومت طالبان باید توجه جدی به این مهم داشته باشند.

ریچارد بنت تاکید کرد تنها صدور اعلامیه ها و بیان کلمات کافی نست و نیاز به عمل نیز هست و طالبان باید در عمل، حقوق زنان را مورد توجه داشته باشد.

گزارشگر ویژه شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در امور افغانستان گفت: پیش بینی شده است که دور نگهداشتن زنان از کار کردن در جامعه یک میلیارد دلار به اقتصاد افغانستان زیان رسانده است.

وی گفت که مانع تراشی در مسیر فعالیت های اقتصادی زنان نه تنها زیان های اقتصادی برای افغانستان دارد بلکه برخی از پیامدهای اجتماعی و سیاسی را نیز بدنبال خواهد داشت.



 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha