۲۹ تیر ۱۴۰۱، ۱۲:۳۹
کد خبرنگار: 832
کد خبر: 84825813
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

انتظار زنان افغان از گزارش حقوق بشری سازمان ملل

تهران - ایرنا - فعالان حقوق بشری افغانستان انتظار دارند که گزارش سازمان ملل در باره اوضاع حقوق بشر در افغانستان در دولت طالبان که قرار است امروز چهارشنبه منتشر شود، وضعیت واقعی زنان این کشور را بازتاب دهد.

به گزارش ایرنا به نقل از طلوع نیوز، بر اساس  اعلامیه هیات سازمان ملل متحد در افغانستان(یوناما) در این گزارش وضعیت حقوق بشر در افغانستان در یک دوره ۱۰ ماهه پس از روی کار آمدن دوباره طالبان بررسی شده است. قرار است یوناما این گزارش  را در باره اوضاع حقوق بشری به ویژه حقوق زنان در افغانستان امروز «چهارشنبه» منتشر کند.

در اعلامیه یوناما آمده است: «آخرین گزارش یوناما در باره اوضع حقوق بشری در افغانستان که از ۱۵ آگوست ۲۰۲۱ تا ۱۵ ژوئن ۲۰۲۲  (۲۴ مرداد ۱۴۰۰ تا ۲۵ خرداد ۱۴۰۱) را پوشش داده است، چهارشنبه ۲۰ جولای (۲۹ تیر) منتشر می شود.»

در همین حال فعالان حقوق بشر می گویند که زنان افغانستان انتظار دارند که در این گزارش وضعیت واقعی زنان افغانستان بازتاب یابد.

فعالان حقوق بشر انتظار دارند که این گزارش بتواند شواهد تازه ای را درباره وضع محدودیت ها بر زنان، رفتار نامناسب با غیرنظامیان، کوچ های اجباری، فقر فراگیر و مسایل حقوق بشری دیگر مطرح نماید.

این گزارش می افزاید: یوناما در ۱۱ ماه اخیر همواره در برابر نقض گسترده حقوق بشر و نیز نقض حقوق بشردوستانه جهانی در افغانستان با انتقادهای فعالان عرصه حقوق بشر با سکوت رو به رو بوده است.

افغانستان پس از ماه آگوست سال ۲۰۲۱ به سرعت وارد تحولات تازه شد و یوناما یگانه نهادی بود که همزمان با روی کار آمدن دوباره طالبان در افغانستان، در کابل حضور داشت و به کار ادامه داد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha