۲۹ خرداد ۱۴۰۱، ۸:۳۵
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 84792167
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ششمین جشنواره منطقه‌ای طلوع در زنجان برگزار می‌شود

زنجان - ایرنا - سرپرست بهزیستی استان زنجان گفت: طبق برنامه ریزی انجام شده، ششمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر ویژه افراد دارای معلولیت با عنوان "طلوع" آبان امسال به میزبانی زنجان برگزار خواهد شد.

سلمان حسینی روز یکشنبه در گفت و گو  با خبرنگار ایرنا، یکی از محورهای این جشنواره را "معلولان و برابرسازی فرصت‌ها در تمامی عرصه‌های اجتماعی، آموزشی، فرهنگی و هنری" ذکر کرد.

وی اضافه کرد: ارتقای سطح آگاهی عمومی و تغییر نگرش منفی نسبت به افراد دارای معلولیت، تلفیق اجتماعی فرد معلول و کمک به مشارکت وی در جامعه و پیشگیری از تشدید معلولیت و توانمندسازی افراد دارای معلولیت از دیگر محورهای جشنواره طلوع است.

رییس برگزاری جشنواره طلوع با بیان اینکه هنر نقش برجسته ای در درمان و همچنین توانمند سازی افراد معلول دارد ادامه داد: هنر درمانی یکی از ارکان بهبود سالمندان و افراد دارای معلولیت و فرصتی مناسب برای همگرایی بین جامعه معلولین وبه منصه ظهور رساندن خلاقیت و استعداهای بالقوه افراد است.

حسینی تقویت حس مسوولیت پذیری و پرورش نگرش مطلوب اجتماعی و احترام به حقوق معلولین و منزلت آنان، تشویق به آفرینش هنری، ارتقا سطح آگاهی عمومی و تغییر نگرش منفی نسبت به افراد دارای معلولیت و برابر سازی فرصت ها را از مهمترین محورهای مورد تاکید جشنواره اعلام کرد.

سرپرست بهزیستی استان زنجان ادامه داد: جشنواره تئاتر افراد دارای معلولیت مناطق طلوع در پنج بخش "صحنه ای"، "خیابانی و محیطی، شورایی"، "کودک و نوجوان"، "مسابقه نمایشنامه نویسی" و "کارگاه های آموزشی و نشست های تخصصی" برگزار می شود.

حسینی مهلت ارسال آثار هنرمندان را ۲۰ تیرماه اعلام  کرد و گفت: بازخوانی نتایج تا ۲۵ تیر، بازبینی ۲۵ شهریور و اعلام نتایج ۳۰  مهرماه خواهد بود.   

این مسئول یادآور شد: جلسات آموزشی و کارگاهی پیرامون بررسی نقش نمایش در توانبخشی افراد معلول، نمایش درمانی، کارگردانی، بازیگری، نمایش نامه نویسی، تئاترشورایی و غیره. با حضور هنرمندان، کارشناسان، متخصصان و صاحب نظران برپا خواهد شد.

وی تاکید کرد: در داوری نمایش های جشنواره به نوع معلولیت گروه های نمایشی توجه خواهد شد و در بخش بازیگری هر گروه از معلولیت ها (اختلالات بینایی، شنوایی، ذهنی، اتیسم، جسمی حرکتی، بیماران روان و سالمندان) و همچنین بازیگران غیرمعلول(همراه) به صورت جداگانه بررسی و داوری خواهند شد.

گفتنی است ششمین جشنواره منطقه ای تئاتر ویژه افراد دارای معلولیت "طلوع" با مشارکت بهزیستی استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و قزوین برگزار می شود که استان زنجان برای سومین بار به میزبانی این جشنواره انتخاب شده  که در بازه زمانی  ۲۲ تا ۲۵ آبان در پنج بخش برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha