۲۷ خرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۵۸
کد خبرنگار: 911
کد خبر: 84791499
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جلوی بیابانی شدن ۱۰ هزار هکتار از اراضی قزوین گرفته شد

قزوین-ایرنا- رییس سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: با تدابیر و اقدامات انجام شده در حوزه بیابان زدایی، از جلوی بیابانی شدن ۱۰ هزار هکتار اراضی استان گرفته شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا افلاطونی روز جمعه پیش از ایراد خطبه های نماز جمعه قزوین در جمع نمازگزاران افزود: بیابانی شدن اراضی دشت قزوین تهدید جدی برای حیات این دشت و کشاورزی استان به شمار می رود اما با تلاش های صورت گرفته این تهدید کنترل شده است.

وی با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی پیشرفت های زیادی در عرصه کشاورزی داشته ایم،افزود: پیش از انقلاب بسیاری از محصولات حتی پنیر از خارج وارد می شد اما اکنون در تولیدات بسیاری از محصولات خودکفا بوده و حتی صادر کننده نیز هستیم.

این مسوول گفت: در حال حاضر استان قزوین در تولید محصولات زراعی در رتبه هفتم و در تولید محصولات دامی نیز رتبه پنجم را داراست که نشان از جایگاه ویژه این استان و دشت قزوین در حوزه کشاورزی است.

وی اظهار داشت: به طور شبانه روزی برای تامین امنیت غذایی و امنیت زیستی می کوشیم و باید دستاوردهای این حوزه را به اطلاع مردم برسانیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در حال حاضر به حرکت به سمت کشاورزی مدرن را هدف قرار داده ایم و در همین راستا به سرعت شاهد توسعه آبیاری های نوین، گسترش گلخانه ها و ایجاد باغات مدرن در استان هستیم که دستاوردهای خوبی را برای استان در حوزه امنیت غذایی به همراه خواهد داشت.

وی در ادامه با اشاره به تشدید نظارت بر بازار برای جلوگیری از تخلفات سوء استفاده کنندگان،گفت: محصولات اساسی کشاورزی به میزان کافی ذخیره سازی شده و به بازار تزریق می شود.

این مسوول همچنین گفت: در جریان سفر رییس جمهور اعتبارات قابل توجهی برای تقویت و احیای دشت قزوین و توسعه کشاورزی مدرن از جمله در موضوع گلخانه ها و داربستی کردن باغات انگور و اجرای طرح های آبخیزداری برای حفظ منابع طبیعی و ارایه تسهیلات به سرمایه گذاران و فعالان حوزه دام و طیور مصوب شد که به تقویت کشاورزی استان منجر خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha