تأکید بر همکاری ایران و ترکمنستان در تولیدات رسانه‌ای

تهران - ایرنا- رییس سازمان صداوسیما در دیدار ارسلان عاشیروف، رئیس رادیو و تلویزیون دولتی ترکمنستان بر ضرورت گسترش همکاری‌های دو طرف در زمینه تولید برنامه و فیلم و سریال مشترک تأکید کرد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی سازمان صدا و سیما، پیمان جبلی در این دیدار با تأکید بر اینکه ترکمنستان از نزدیک‌ترین کشورهای همسایه به ایران در زمینه اشتراکات فرهنگی و تاریخی و آداب و رسوم و مناسبات خویشاوندی و خانوادگی است، افزود: این طیف وسیع از اشتراکات ایجاب می‌کند که همکاری‌های رسانه ای دو کشور بیش از پیش گسترش یابد و علاوه بر چارچوب های دوجانبه، در سازمان اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های آسیایی نیز دو طرف همکاری و حمایت های دوجانبه داشته باشند.

وی تصریح کرد: رادیو ترکمنی ایران از جمله مهمترین و قدیمی ترین رسانه‌ها در میان ده‌ها شبکه رادیویی و تلویزیونی تحت پوشش صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران است و تولیدات این رادیو در راستای تقویت فرهنگ و سنن و عقاید اسلامی مشترک ایران و ترکمنستان است، همچنین زبان ترکمنی یکی از مصادیق بارز اشتراکات فرهنگی دو کشور است.

رئیس رسانه ملی با اشاره به محبوبیت اشعار عرفانی و اخلاقی مختومقلی فراغی، شاعر بزرگ ترکمن گفت: ایرانیان با مختومقلی فراغی شاعر بزرگ ترکمن آشنا هستند، به خصوص سروده‌های او در مدح پیامبر گرامی اسلام (ص) برای مردم شعردوست و ادب پرور ایران و ترکمنستان ارزشمند است.

وی پیشنهاد کرد که سریال مختومقلی به عنوان کار مشترک تلویزیونی ایران و ترکمنستان تولید شود که رئیس رادیو و تلویزیون ترکمنستان با استقبال گرم از این پیشنهاد تأکید کرد رادیو و تلویزیون ترکمنستان آمادگی کامل برای ساخت سریال مشترک مختومقلی با صدا و سیمای ایران را دارد.

رییس رادیو تلویزیون ترکمنستان نیز گفت: سفر سردار بردی محمدوف، رئیس جمهوری جدید ترکمنستان به ایران که نخستین سفر خارجی رسمی وی است، نشان دهنده اهمیت ایران در مناسبات خارجی و بین المللی ترکمنستان است.

ارسلان عاشیروف ابراز خشنودی کرد که با امضای تفاهم نامه رسانه ای جدید با صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، مرحله جدیدی از مناسبات رسانه ای دو کشور شروع شود.

رئیس رادیو تلویزیون ملی ترکمنستان همچنین تأکید کرد در آینده نزدیک برنامه ویژه فرهنگ و هنر ایران در تلویزیون ترکمنستان دایر خواهد شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha