فرجی: عدم حضور در رقابت‌های جهانی علت افت اپه است/ در رقابت‌های جهانی مصر به میدان می‌رویم

تهران- ایرنا- سرمربی تیم ملی اپه ایران گفت: به دلیل عدم حضور در رقابت‌های جهانی کره شاهد نزول ۱۹ پله‌ای در رنکینگ جهانی هستیم و بازگشت دوباره به جایگاه قبلی زمان‌بر و مشکل خواهد بود.

مهدی فرجی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: رقاب‌های جهانی شمشیربازی در سئول کره جنوبی در شرایطی برگزار شد که تیم اپه ایران به دلیل عدم حضور نتوانست جایگاه خود را در رنکینگ حفظ کند و کشورهایی که به این مسابقات رفتند،‌ هم اکنون بالاتر از ما قرار گرفتند.

وی ادامه داد: وقتی در مسابقات حاضر نشویم، نمی‌توانیم امتیازهای لازم را کسب کنیم و بازگشت به جایگاه قبلی ما کار آسانی نیست. متاسفانه بحث اعزام‌ها و هزینه‌های تیم موجب شده نتوانیم در همه مسابقات حضور داشته باشیم و شاهد از دست رفتن امتیازهایی هستیم که سایر کشورها آن را به خود اختصاص می‌دهند.

سرمربی تیم اپه ایران با اشاره به برگزاری اردوی مشترک در آذربایجان گفت: فردا راهی باکو خواهیم شد تا تمرینات خود را پیگیری کنیم، البته قرار است در این اردو تیم‌ گرجستان هم حضور داشته باشد. تیم ایران برای رقابت‌های جهانی مصر آماده می‌شود و بررسی‌های ما نشان می‌دهد روند صعودی داریم و امیدوارم بتوانیم جایگاه خود را دوباره به دست بیاوریم.

فرجی افزود: رقابت‌های شمشیربازی قهرمانی جهان مصر نیمه دوم تیرماه در مصر برگزار می‌شود که طی آن قرار است تیم اپه کشورمان نیز در آن حضور داشته باشد. تمریناتی که دنبال کردیم و بررسی روند تیمی نشان می‌دهد عملکرد ورزشکاران کشورمان رو به رشد است و امیدوارم در رقابت‌های آتی بتوانیم عملکرد خوبی را از خود به نمایش بگذاریم.

وی ادامه داد: این اردو به مدت یک هفته روز در شهر باکو برگزار خواهد شد و به صورت مشترک قرار است شمشیربازان کشورمان با تیم آذربایجان تمرین کنند،‌ البته طبق برنامه قبلی تیم گرجستان هم قرار بود در این اردو باشد و باید دید در این مدت وضعیت برنامه‌تمرینی چگونه پیش می‌رود. 

در آخرین رده‌بندی اپه مردان ژاپن در صدر است و تیم‌های کره و روسیه در رده‌های دوم و سوم قرار دارند، تیم ایران در این بخش در جایگاه ۶۱ است. تیم شمشیربازی ایران قبل از آغاز مسابقات قهرمانی آسیا که به میزبانی کره برگزار شد در رده چهل‌ودوم بود اما با توجه به عدم حضور در این رویداد به دلیل مسایل مالی و هزینه‌های اعزام، با سقوطی ۱۹ پله‌ای مواجه شد. از سویی دیگر در بخش زنان نیز کره جنوبی در صدر است و تیم‌های لهستان و استونی در رتبه‌های بعدی حضور دارند، در این رنکینگ اسمی از تیم ایران دیده نمی‌شود. 

گفتنی است اعظم بختی ، مهسا پوررحمتی، آنوشا شهابی،محمد رضایی، محمد رحیمی، محمد رضایی طادی و محمد وثوقی ترکیب تیم اعزامی را تشکیل می دهند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha