معاون سیاسی ارتش: دشمن بوسیله تهاجم ترکیبی با نظام اسلامی مقابله می‌کند

مشهد- ایرنا- معاون سیاسی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی گفت: تهاجم ترکیبی دشمن در مقابله با نظام اسلامی ایران پنج مولفه اساسی دارد که از جمله آنها جنگ اقتصادی و جنگ روانی است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا و  به نقل از روابط عمومی قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق ارتش، سرتیپ دوم خداداد فلاح روز دوشنبه در هجدهمین گردهمایی سیاسی ویژه کارکنان یگانهای ارتش در مشهد افزود: جنگ دیپلماسی، جنگ نظامی و نبرد پنهان از دیگر مولفه‌های اساسی دشمن در مواجهه با انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: استکبار و آمریکا با ترکیب و هم‌افزایی این مولفه ها به دنبال تضعیف ایران اسلامی هستند.

فلاح نگاه راهبردی به دستاوردهای کلان مانند استقلال سیاسی، حفظ تمامیت ارضی، ایجاد روحیه خودباوری و دستیابی به علوم دانش‌بنیان و وارداتی نبودن مدل پیشرفت در ایران با وجود جنگ و تحریم  را مهم ارزیابی کرد و تبیین آنها را ضروری دانست.

 معاون سیاسی اداره عقیدتی سیاسی نیروی زمینی ارتش هم در این گردهمایی با اشاره به روند تحولات در نظام بین‌الملل طی ۴۰ سال گذشته بیان کرد: اکنون آمریکا جایگاه خود را به عنوان ابر قدرت اول جهان از دست داده است و امروز مولفه‌های مهم قدرت از جمله توان حل مشکلات جهان، قدرت اجماع کنندگی‌ و توان تهدید رقبای خود را ندارند، اما  ایران با استفاده مطلوب از دوره‌گذار توانسته است، امن‌ترین کشور در منطقه پر تلاطم غرب آسیا و در تمامی معادلات منطقه تاثیرگذار باشد.

سعید حسن خانی افزود: راهبرد دشمن از حوزه جنگ‌های تخریب‌گرا به حوزه جنگ‌های تاثیرگرا تغییر کرده و دیگر به دنبال تصرف زمین نیست و به دنبال تصرف انسان و مغز انسان‌ها است.

وی بیان کرد: دشمنان با جنگ‌های ترکیبی و رسانه‌ای و فضای مجازی به دنبال اهداف خود هستند که همه ما باید مراقبت کنیم تا در این تهاجم همه جانبه پیروز شویم.

                                                                                              معاون سیاسی ارتش: دشمن با تهاجم ترکیبی با نظام اسلامی مقابله می‌کند

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش هم گفت: دشمن در تهاجم نظامی شکست خورده و می‌داند که نمی‌تواند در مقابل ما بایستد، شاهد این مدعا دوران دفاع مقدس است.

امیر سرتیپ رضا آذریان افزود: از آنجا که نیروی انسانی مهمترین مولفه در نیروهای مسلح است باید در خصوص ارتقای بصیرت و آگاهی سیاسی نیروی انسانی، جهادگونه عمل و تبیین نماییم، بویژه جوانانی که خدمت مقدس سربازی خود را طی می‌کنند را با اهداف، آرمان‌ها، پیشرفت‌ها و چالش های انقلاب آشنا سازیم.

معاون سیاسی اداره عقیدتی سیاسی نیروی پدافند هوایی ارتش نیز در این همایش گفت: باید همانگونه که در جنگ نظامی واقعیت های موجود دشمن و خودی را بشناسیم، در جنگ روانی و ترکیبی نیز واقعیت‌ها را بشناسیم و بر اساس آن به تبیین واقعیت‌های انقلاب از جمله زنده و پویا بودن آن  بپردازیم.

حجت‌الاسلام‌ حسن پرورش ادامه داد: اکنون که دشمن به دنبال هویت‌زدایی از انقلاب اسلامی است، بایستی جوانان را با نقشه دشمن آشنا سازیم و دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی را بیان کنیم.

در این همایش یک روزه، ۵۰۰ نفر از فرماندهان و روحانیون و کارکنان یگان‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران مستقر در مشهد حضور داشتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha