۲۱ خرداد ۱۴۰۱، ۱:۰۸
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 84783941
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اقدام نمایشی دولت بایدن و ادعای حمایت از فلسطینی‌ها

نیویورک- ایرنا- دولت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در حالیکه همچنان از رژیم صهیونیستی حمایت همه جانبه ای دارد، در اقدامی نمایشی دفتر امور فلسطینیان را از سفارت این کشور در سرزمین های اشغالی جدا کرد.

تارنمای آمریکایی – اسرائیلی آکسیوس در گزارشی نوشت: دولت جو بایدن رییس جمهوری آمریکا تصمیم دولت دونالد ترامپ مبنی بر قرار دادن دفتر رسیدگی به امور فلسطینی ها در داخل سفارت آمریکا در سرزمین های اشغالی را لغو کرد و این دفتر را جدا کرد.

 در این گزارش آمده است: این اقدام که بین روابط آمریکا و اسرائیل و روابط آمریکا و فلسطین تفاوت قائل می شود،  اقدامی نمادین است. این تصمیم همچنین پیش از سفر احتمالی بایدن به منطقه در ماه آینده  و همزمان با تلاش دولت بایدن برای اطمینان به محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین مبنی بر تعهد آمریکا به فلسطین انجام می شود.

دولت بایدن همچنان خواهان بازگشایی کنسولگری در قدس است که به مدت ۲۵ سال نمایندگی دیپلماتیک آمریکا در تشکیلات خودگردان فلسطین بود تا اینکه در سال ۲۰۱۹ این کنسولگری توسط دولت ترامپ تعطیل شد.

رژیم صهیونیستی با این اقدام به شدت مخالف است. اما منابع خبری مدعی هستند که دولت بایدن جدایی دفتر امور فلسطینیان از سفارت آمریکا در سرزمین های اشغالی را اولین گام کوچک در این مسیر می داند.

زمانی که دولت ترامپ، سفارت آمریکا را از تل‌آویو به بیت‌المقدس منتقل کرد و پس از آن کنسولگری خود در قدس را تعطیل کرد، دیوید فریدمن سفیر وقت آمریکا در سرزمین‌های اشغالی نمایندگی دیپلماتیک آمریکا برای فلسطینیان را کاهش داده و این دفتر را تحت کنترل سفارت آمریکا در اسرائیل قرار داد.

بر اساس این گزارش، منابع آمریکایی گفتند که روز چهارشنبه، رویه‌های داخلی وزارت خارجه آمریکا تغییر کرد و دیپلمات‌های «واحد امور فلسطین» در سفارت آمریکا در سرزمین های اشغالی ارسال گزارش به تام نایدز سفیر آمریکا در اسرائیل را متوقف کردند.

اکنون یک کانال مستقل ارائه گزارش ایجاد شده  و دیپلمات‌های آمریکایی که با فلسطینی‌ها سروکار دارند، اکنون مستقیماً به واشنگتن گزارش می‌دهند و دستورالعمل‌های خود را مستقیماً از دفتر امور خاور نزدیک در وزارت خارجه این کشور دریافت می‌کنند و نه از سفیر آمریکا در اسرائیل.

این اقدام نمایشی دولت بایدن در حالی است که همواره از تعهد آهنین خود برای حمایت همه جانبه از رژیم صهیونیستی بصورت علنی و آشکار سخن می گوید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha