تعدادی از مقامات خراسان رضوی درگذشت حجت الاسلام دعایی را تسلیت گفتند

مشهد- ایرنا- تعدادی از مقامات خراسان رضوی بعد از درگذشت حجت الاسلام و المسلمین سید محمود دعایی، سرپرست موسسه اطلاعات و نماینده ۶ دوره مجلس شورای اسلامی در یکشنبه هفته کنونی با صدور پیامهایی این ضایعه را تسلیت گفتند.

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار ایرنا تولیت آستان قدس رضوی در پیامی که به همین مناسبت صادر کرد نوشت: حجت الاسلام والمسلمین مرحوم دعایی یک روحانی مردمی و ساده زیست بود و در طول عمر خود توانست در حوزه رسانه به الگو و اسوه اخلاق مداری و تقوا تبدیل شود و از هیچ تلاشی برای خدمت به نظام و انقلاب دریغ نکرد.

حجت الاسلام احمد مروی افزود: این شخصیت بزرگوار در دوران مبارزات حضرت امام (ره) جزء السابقون السابقون بود و پس از پیروزی انقلاب نیز همواره در خط نورانی امام راحل عظیم الشان و نیز خلف صالح امام(ره)، رهبر معظم انقلاب اسلامی بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی هم با صدور پیامی درگذشت حجت الاسلام والمسلمین دعایی را تسلیت گفت و اظهار کرد: درگذشت یار و همراه دیرین امام (ره) و مقام معظم رهبری و پیشکسوت عرصه‌ مطبوعات برای جامعه‌ رسانه‌ای کشور خبر تلخی بود. 

محمد حسین زاده در پیام خود آورده است: مرحوم حجت الاسلام والمسلمین حاج سید محمود دعایی به اخلاق حسنه و صلح و صفا شناخته می‌شد و سبک زندگی ساده و بی آلایش ایشان قابل ستودن است. 

حجت الاسلام والمسلمین سید محمود دعایی، سرپرست موسسه اطلاعات از سال ۱۳۵۹ تاکنون و نماینده ۶ دوره مجلس شورای اسلامی عصر یکشنبه -پانزدهم خرداد ۱۴۰۱- درگذشت.

مرحوم دعایی که یکی از همراهان و نزدیکان امام خمینی (ره) در دوران اقامت ایشان در شهر نجف بود و سابقه سفارت ایران در بغداد بین سال‌های ۱۳۵۷ تا ۱۳۵۸ و مقطع پیش از آغاز جنگ تحمیلی را هم در کارنامه خود داشت در سال ۱۳۹۳ نشان افتخار جهادگر عرصه فرهنگ و هنر را کسب کرد.

پیکر مرحوم دعایی امروز در حرم امام خمینی(ره) به خاک سپرده می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha