۲۰ خرداد ۱۴۰۱، ۱۲:۵۹
کد خبر: 84780463
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ما «اطلاعات‌»خوان‌ها به دعایی مدیونیم

۲۰ خرداد ۱۴۰۱، ۱۲:۵۹
کد خبر: 84780463
ما «اطلاعات‌»خوان‌ها به دعایی مدیونیم

تهران- ایرنا- قائم مقام رئیس سازمان صدا و سیما گفت: در دهه ۶۰ و تا اوایل دهه ۷۰ روزنامه اطلاعات را هر روز می‌خواندم و خود را مدیون فعالیت‌های فرهنگی مرحوم دعایی در این روزنامه می‌دانم. در واقع ما روزنامه اطلاعات‌خوان‌ها به او مدیونیم.

وحبد جلیلی درباره شخصیت مرحوم حجت الاسلام سیدمحمود دعایی به خبرنگار فرهنگی ایرنا گفت: او تا روز آخر هم در بیعتی که با امامت و ولایت داشت، باقی ماند و با این سرمایه عظیم یعنی عاقبت‌به‌خیری از دنیا رفت.

وی افزود: آقای دعایی در سال‌های مبارزه و در شرایط سخت نجف، از حلقه اول یاران امام (ره) بود و در تمام سال‌های بعد از انقلاب اسلامی هم به آن چیزی که تشخیص می‌داد، عمل می‌کرد.

جلیلی ادامه داد: خلق‌وخوی کریمانه و مهربانانه‌ای از مرحوم دعایی به‌یادگار مانده و یاد او با لبخندی که بر لب داشت، همواره در ذهن‌ها تداعی خواهد شد.

مرحوم دعایی که یکی از همراهان و نزدیکان امام خمینی (ره) در دوران اقامت ایشان در شهر نجف بود، سابقه سفارت ایران در بغداد بین سال‌های ۱۳۵۷ تا ۱۳۵۸ و مقطع پیش از آغاز جنگ تحمیلی را هم در کارنامه خود داشت، در سال ۱۳۹۳ نشان افتخار جهادگر عرصه فرهنگ و هنر را کسب کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha