قالیباف: پیدا و پنهان سیدمحمود دعایی یکی بود

۱۷ خرداد ۱۴۰۱، ۱۴:۴۹
کد خبر: 84780278
قالیباف: پیدا و پنهان سیدمحمود دعایی یکی بود
محمدباقر قالیباف در مراسم تشییع پیکر مرحوم دعایی

تهران- ایرنا- رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مرحوم دعایی پیدا و پنهانش یکی بود، گفت: ویژگی‌های برجسته او که همه باید از آن یاد کنیم روحیه مبارز این عزیز بود.

محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا درباره مهمترین ویژگی شخصیتی مرحوم دعایی، اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های برجسته جناب محمود دعایی که همه باید از آن یاد کنیم تا جوانان ما این شخصیت گران سنگ روحانی و فرهنگی را بشناسند روحیه مبارز این عزیز بود. او از ابتدای نهضت امام راحل تا زمانی که ایشان در قید حیات بودند، کنار ایشان بود و تا لحظات پایانی زندگی نیز وفادار به انقلاب و امام ماند.

قالیباف افزود: ویژگی دوم مرحوم دعایی این بود که خلوت و جلوتش یکی بود. این ناشی از روحیه اخلاص و افتادگی اش بود. هیچ وقت شخصیت حقوقی مرحوم دعایی روی شخصیت حقیقی اش سایه نینداخت و شخصیت حقیقی و انسانی ایشان بر شخصیت حقوقی اش برتری داشت.

وی ادامه داد: آقای دعایی شخصی حق محور، فروتن و صریح بود و این روحیه‌اش با شوخ طبعی همراه شده بود. همین‌ها باعث شد که هر قشری با هر سلیقه‌ای نسبت به ایشان ارادات ویژه خود را داشته باشد. مرحوم دعایی یک انسان واقعی بود که رفتاری انقلابی و اسلامی داشت. ایشان یک روحانی مبارز و مردمی بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha