سند توسعه محیط زیست مشهد رونمایی شد

مشهد- ایرنا- سند توسعه محیط زیست مشهد روز دوشنبه رونمایی و برای بررسی به شورای اسلامی شهر مشهد تحویل شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، معاون خدمات و محیط زیست شهرداری مشهد در نشست علنی شورای اسلامی شهر مشهد اظهار کرد: این سند با افق۱۴۱۰، با مشارکت و همکاری ۱۹ دستگاه مرتبط تهیه و تدوین شده است.

علی نجفی افزود: این سند پس از بررسی کارشناسی و دقیق در شورای شهر برای تصویب به کمیسیون امور زیربنایی استانداری خواهد رفت تا به عنوان سندبالادستی در مشهد مورد استفاده قرار گیرد و از بدتر شدن حال محیط زیست این کلانشهر جلوگیری کند.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه خدمات و محیط زیست، شهرداری مشهد در حوزه‌های سخت افزار و نرم افزار، فعالیتهای الگویی مناسبی را صورت داده است.

معاون شهردار مشهد ادامه داد: در حال حاضر در مشهد حدود ۱۱ هزار و ۷۰۰ نفر باغبان و پاکبان فعال هستند که توجه خوبی به این قشر می‌شود.

نجفی افزود: تولید پسماند در مشهد در دو ماهه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۸ درصد افزایش داشته که ادامه این روند موجب نگرانی است.

رییس کمیسیون خدمات شهری شهرداری مشهد نیز در این جلسه اظهار کرد: در سال ۹۹ تعداد روزهای با شاخص هوای پاک در مشهد ۴۰ روز بود که این تعداد در سال گذشته به ۱۴ روز کاهش یافت.

حسن کریمدادی اضافه کرد: همچنین شهروندان مشهد در سه ماه اول امسال هفت روز هوا با شاخص پاک، ۴۵ روز هوا با شاخص قابل قبول، ۱۲ روز هوا با شاخص ناسالم برای گروه‌های حساس و چهار روز نیز هوا با شاخص ناسالم برای همه گروه‌های سنی را تجربه کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: سهم نیروگاه‌ها در آلودگی هوای مشهد ۱۹ درصد، سهم صنایع ۶ درصد و سهم خودروهای شخصی نیز ۳۳ درصد است، این درحالی است که سهم اتوبوسهای درون شهری فقط ۱.۳ درصد است.

کریمدادی با اشاره به موضوع ریزگردها، افزود: کانون‌های داخلی و خارجی عامل ایجاد ریزگردها و توفان گرد و خاک در کشور و مشهد هستند و باید اقدامات مقابله‌ای در این خصوص صورت گیرد.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: ایجاد کمربند سبز و توسعه پوشش گیاهی در داخل کشور و در جنوب شرق مشهد از جمله اقدامات موثر در این خصوص است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha