نماینده مردم قروه و دهگلان: بهترین رویکرد برای مقابله با هجمه دشمنان دیپلماسی فرهنگی است

سنندج- ایرنا- نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حوزه اعتبارات فرهنگی در گذشته مورد غفلت واقع شده است گفت: با دست خالی نمی شود مسایل فرهنگی را پیش برد و دیپلماسی فرهنگی برای مقابله با هجمه دشمنان بهترین رویکرد است.

به گزارش ایرنا،پرویز اوسطی روز جمعه در جریان سفر یک روزه مدیر کل دفتر امور مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شهر قروه  در جمع خبرنگاران افزود: مسیر فرهنگی کشور به درستی دنبال نمی شود و در کارهای فرهنگی به صورت جزیره ای عمل می شود و بر اساس اهداف مقام معظم رهبری نتوانسته ایم پیش برویم. 
وی افزود: آسیب ها در حوزه فرهنگ فراوان و انتظارات از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بالا است اما همه باید در حوزه فرهنگ کمک کنند چراکه استعمار فرهنگی افکار،عقاید و ایدئولوژی خود را بر کشور تحمیل می کند.
اوسطی با اشاره به اینکه در تولید محتوای فرهنگی عقب هستیم،یادآور شد: نبود مراکز عرضه اقلام فرهنگی باید حل شود و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با ایجاد پروژه های فرهنگی همانند پلاتو می تواند نقش راهبردی داشته باشد و مشکل آن حل و فصل شود.

کار شکنی شهرداری قروه منجر به برگشت اعتبار پروژه پلاتو شد

امام جمعه قروه هم گفت: پلاتوی قروه باوجود آن که تفاهم نامه آن با شهرداری امضا شد و اعتبار تخصیص یافت اما به دلیل کارشکنی شهرداری و شورای شهر عملیاتی نشد و بودجه برگشت خورد.
حجت الاسلام عابدین رستمی افزود: نگاه به فرهنگ در نظام جمهوری اسلامی یک نگاه متعالی است اما فرهنگ در حوزه اجرا و هزینه کرد از بخش های مظلوم است چرا که جزو اولویت بندی نیست و مجموعه ها جزیره ای عمل می‌کنند.
 وی ادامه داد: فرهنگ تحت تأثیر جریانات سیاسی مختلف در ادوار مختلف قرار گرفته  است و کار در حوزه فرهنگی سخت است و خروجی آن نیازمند زمان است.
حجت الاسلام رستمی تاکید کرد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه های مختلف از موثرترین و تاثیرگذارترین مجموعه فرهنگ است و فرآیند کار این وزارتخانه با همه متفاوت است و انتظار می رود دولت سیزدهم نگاه متفاوت تری داشته باشد.
وی اضافه کرد: باید راه برای یک انقلاب فرهنگی باز شود و کردستان طبق فرموده مقام معظم رهبری یک استان فرهنگی است  و مجاهدت های مردم استان در ادوار مختلف،فرهنگی بودن آن را نشان داده است.
امام جمعه شهر قروه گفت:مردم کردستان اولویتشان مسایل فرهنگی است و مرز مشخصی دارند و ورود به حوزه فرهنگ در کردستان با توجه به مسایل بومی و منطقه ای است.
وی با اشاره به اینکه در شهرستان قروه در 2حوزه عمرانی و مسائل اصیل فرهنگی مطالباتی از مردم وجود دارد، افزود: احیای سینمای قروه در مقاطعی که سینما فعال بوده با توجه به فروش بالای گیشه بیانگر آن است مردم شهرستان به سینما بهاء می دهند و حال این سینما نیازمند تجهیز امکانات سخت افزاری و نرم افزاری است.
حجت الاسلام رستمی گفت: مشکلات کتابخانه عمومی که دستخوش کشمکش های اداری شده و با توجه به اینکه ملک مربوط به اداره اوقاف و امور خیریه است انگیزه توسعه را از نهاد کتابخانه ها گرفته شده است.
حجت الاسلام رستمی تاکید کرد: قروه در زمینه هنرهای نمایشی جزو شهرهای برتر استان است اما نبود مکان مناسب مشکل ساز شده است.
وی افزود: نگاه ها به هزینه کرد در حوزه فرهنگ عدالت محور نبوده و این به کج سلیقگی در حوزه ساماندهی اعتبارات بر می گردد.
این مسوول تاکید کرد: احیای کانون های فرهنگی و قرآنی ضروری است و اگر احیا شوند بخشی از بار فرهنگی از دوش ادارات متولی برداشته می شود.
حجت الاسلام رستمی گفت: قوانین شورای فرهنگ عمومی فراخور نیازهای منطقه باید به روز شوند و یکی از مطالبات مردم تاثیر نقش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سیاست های جمعیت و خانواده و آسیب های اجتماع است.


امام جمعه اهل سنت قروه: اقلام فرهنگی فراخور نیاز جامعه تولید شود
امام جمعه اهل سنت قروه گفت: با توجه به اوضاع فعلی جامعه رسالت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خیلی بسیار حساس است و این نیاز دیده می‌شود این وزارتخانه در یک اقدام عملی اقلام فرهنگی در جامعه در بین مخاطب خود تولید کند.
ماموستا هاشم نوری افزود: کردستان در کنار اینکه یک استان فرهنگی است یک استان آسیب پذیر از نظر فکری ،مرزی و اجتماعی بودن است.
 وی با بیان اینکه حضور ماموستایان و روحانیون در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کمرنگ است اضافه کرد: روحانیت در حوزه مسائل فرهنگی و دینی جامعه تخصص دارند و باید از توان آنها بهره گرفته شود.
ماموستا نوری اظهار داشت: در مسایل کانون ها و کتابخانه ها در یک برهه خوب کار شد اما اکنون مشکل وجود دارد و هجمه افکار ضد اسلامی در استان و قروه مسئله مهم و حساسی است که باید به آن توجه شود.

 قروه و دهگلان برای نخستین بار از اعتبارات جدول ۱۷ بهره‌مند شدند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: در دولت سیزدهم برای اولین بار بودجه مناسبی از محل جدول 17 در حوزه فعالیت های فرهنگی و هنری برای شهرستان قروه و دهگلان در نظر گرفته شد.
علی اصغر دریایی افزود:این وزارتخانه نگاه به فرهنگ و هنر را کاریکاتوری نکرده و نگاه متوازن دارد و اختصاص اعتبارات به شهرستان قروه برای کنگره ملی شعر عاشورایی تعیین شده و برای اعتبار این برنامه ملی مشکلی وجود ندارد.
به گفته وی برای شهر مالوجه هم اعتباری لحاظ شده و برای عرصه قرآنی هم 17 میلیارد ریال هزینه شده است و یکی از برنامه های مهم تربیت جوان نخبه در تراز انقلاب اسلامی در استان است.
قروه در 90 کیلومتری شرق سنندج واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha