تمهیدات لازم برای مقابله با بیماری‌های واگیر در سرپل‌ذهاب اندیشیده شده است

قصرشیرین- ایرنا- رییس شبکه بهداشت و درمان سرپل‌ذهاب گفت: تمهیدات لازم برای مقابله با بیماری های واگیر اندیشیده شده و تیم‌های سلامت شبکه بهداشت و درمان در آماده باش کامل هستند.

دکتر «شهرام روشنی‌نژاد» روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سرپل ذهاب در گذشته کانون شیوع بیماری سالک بوده و امسال تاکنون هشت مورد از این بیماری در این شهرستان مشاهده شده است.

وی اظهار داشت: آمار مبتلایان به سالک در سال ۹۹ تعداد ۴۱ نفر و سال ۱۴۰۰ نیز ۴۲مورد مورد بوده و در این راستا سم پاشی، طعمه گذاری و جونده کُشی با ۳۰۰میلیون تومان برنامه ریزی شده است.

رییس شبکه بهداشت و درمان سرپل ذهاب  از شهرداری خواست، همچون سال های گذشته همکاری لازم را بعمل آورده و در جمع آوری نخاله ها و زباله های شهری نهایت تلاش و همکاری داشته زیرا که این کانون ها موجب انتقال سالک می شوند.

دکتر روشنی‌نژاد در رابطه با واکسیناسیون کرونا نیز گفت: از ۸۱ هزار و ۱۵۸ نفر جمعیت شهرستان ۹۸ درصد دُز اول، ۷۹ درصد دُز دوم و ۴۵ درصد دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

وی افزود: از ۲۴ تا ۳۰ اردیبهشت ماه هفته جهانی واکسیناسیون با شعار "زندگی طولانی برای همه با واکسیناسیون" نام گذاری شده است.

وی اشاره کرد: علاوه بر واکسن کرونا برای ۹ بیماری، دیفتری، کزار، سرخک، سرخچه، سیاه سرفه، اوریون، فلج اطفال، سل و نوع هپاتیت در کشور واکسیناسیون انجام می شود و همگام با کل جهان برای ریشه کنی این بیماری ها تلاش می کنیم و جمهوری اسلامی از معدود کشورهای است که قدرت ساخت واکسن را دارد.

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از ۹۰ هزار نفر جمعیت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha