به گزارش خبرنگار ایرنا، وزیر آموزش و پرورش نیز عصر سهشنبه در مراسم افتتاحیه مجتمع آموزشی خیرساز مهرآفرین ویژه دانشآموزان اوتیسم در شهر اصفهان گفت: فعالیتهای تربیتی باید دیده شده و به نسل آینده منتقل شود.
یوسف نوری افزود: عملکرد خیران مدرسهساز به دانشآموزان و شهروندان منعکس شود تا برای آنها آموزنده باشد زیرا این اصل تربیت و تحول است.
وی بیان کرد: حضور در این مکان انسان را به یاد قیامت کارهایی میاندازد که میتوانستیم برای این کودکان انجام دهیم ولی انجام ندادیم.
وزیر آموزش و پرورش با قدردانی از خیران مدرسهساز و با تاکید بر لزوم ادامهدار بودن اقدامات خیرخواهانه در مباحث آموزشی و مدرسه سازی اظهارداشت: مسوولان آموزش و پرورش خط مقدم حوزه تعلیم و تربیت هستند
بزرگترین پروژه مربوط به اوتیسم
مجید نسیمی سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان نیز در این مراسم افزود: مجتمع آموزشی خیرساز ویژه دانشآموزان اوتیسمی در اصفهان بزرگترین پروژه مربوط به اوتیسم در کشور است.
وی تصریح کرد: ایده احداث این مدرسه در سال ۱۳۸۷ با همت مرحوم محمد سلامتیان رئیس هیات مدیره وقت خیرین مدرسه ساز استان و حاج حسن حدادیان خیر مدرسهساز ارائه و توافقنامه آن امضاء شد.
سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان ادامه داد: سال ۸۸ کلنگ ساخت پروژه به زمین زده شد و در کنار طراحی مجتمع، مطالعاتی توسط نوسازی مدارس برای نوع ساخت و نیازهای
دانشآموزان انجام شد.
وی بیان کرد: این مجتمع آموزشی در زمینی به مساحت ۵۹۰۰ متر مربع و زیربنای ۳۵۰۰ مترمربع، شامل ۲۲ کلاس درس ویژه کودکان اوتیسمی و متفاوت از سایر دانشآموزان، ساخته شده است.
نسیمی خاطرنشان کرد: این پروژه دارای زمین چمن مصنوعی، زمین بازی تاتمی دار، اتاق کاردرمانی، اتاق سالن غذاخوری، اتاق رایانه و فیزیوتراپی است.
اختلالات اوتیسم برای والدین این کودکان نگران کننده است
فرزند محمد سلامتیان خیر مدرسهساز اصفهان نیز در این آیین گفت: از دیرباز اختلالات اوتیسم به دلیل عدم وجود مراکز تشخیص، آموزش، نگهداری و ادامه زندگی موجب ناامیدی و نگرانی والدین این دانشآموزان است.
حمید سلامتیان افزود: پدرم همواره از این موضوع رنج میبرد تا اینکه زمینه ساخت و ایجاد این مجتمع آموزشی را پایهگذاری کرد.
وی یادآور شد: عدم اختصاص اعتبارات آموزش و پرورش ساخت این مجتمع حدود ۱۰ سال به تاخیر افتاد و با فوت پدرم ادامه ساخت مرحله یک مجتمع آموزشی درسه سال اخیر برعهده من بود.
سلامتیان از مسوولان خواست که جهت تامین تجهیزات تخصصی این مدارس اقدامات مناسبی صورت بگیرد زیرا این لوازم به صورت انبوه تولید نشده و براساس سفارش مشتریان ساخته میشود که تهیه آن به طول میانجامد.
دانشآموزان اوتیسمی ما میتوانند نابغه باشند
رئیس جامعه خیرین مدرسهساز کشور نیز در این مراسم گفت: برخی نخبگان جهان مانند انیشتین نیز مبتلا به بیماری اوتیسم بودند و دانشآموزان اوتیسمی نیز میتوانند نابغه باشند.
ناصر قفلی تصریح کرد: کار معلمانی که با کودکان اوتیسم کار میکنند بسیار سخت است.
وی با اشاره به اینکه باید به فکر مادران دارای کودکان اوتیسمی باشیم بیان کرد: آبدرمانی برای کودکان اوتیسم بسیار موثر است و در کشورهای دیگر این کودکان با دلفینها سرگرم شده و بر آنان تاثیر خوبی داشته است.
نظر شما